fredag 2 mars 2007

Richys dröm...

Richy är född i Kiruna. Han flyttade därifrån när han var 7 år. Tyvärr fanns det inte så mycket snö här nere fick han ge upp den tilltänkta hockeykarriären.
Nu sitter vi här och kollar på Luleå-Brynäs. Brunäs som Richy säjer. Tyvärr fick dom in sitt första mål nu. Fast det är lugnt. Det står 4-1.
Ja i ialla fall så sa jag till Richy att hade inte han flyttat till Lidköping hade han säkert spelat i Luleå, för alla bra Kiruna AIF-spelare går till Luleå.

.....

.....

Ursäkta avbrottet. Det var svettigt ett tag. Nu är matchen slut i alla fall. Dom vann med 4-3. Ni fattar varför vi var lite nervösa här för det var inklusive en straff.
MEN DOM VAAAAAAANN! TJOHOOOO!!

Ja iallafall så... nu har jag glömt vad jag skulle skriva ju.

....

Jo, nu minns jag: Richys släkt hade ju förhoppning att Richy skulle bli nån bra hockeyspelare. Tyvärr flyttade han ju ner till mej och resten av oss andra i södra Sverige. Ja fast då kände jag inte honom förstås. Nu känner jag att jag måste radera hela tiden för jag har dragit ett par öl, och nu skriver jag fel hela tiden. Ja ja whatever.
Öööh... förut sa jag till Richy att "tänk om du bott kvar i Kiruna, då hade du kanske spelat i Lule! Fast då hade du ju inte känt mej! Och jag hade antagligen inte tittat på Lule, för att jag håller på dom beror ju på att du gör det!"
Richy säjer: "men du hade kanske vart ihop med en Brynäsare och sett matchen och då hade dom sagt att nu kommer Högman och HAN FÅR IN PUCKEN!!"
"Ja då hade min snubbe sagt att nu kommer den där jävla Högman igen". "Tur att han inte visste att vi hade varit ihop om han inte bott kvar och spelat i Luleå."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min vän!
Hoppas du blivit lite piggare.
Du var ju lite trött i din förra blogg.
angående ishockey, så är jag väldigt nöjd...(färjestad-fan, fniss)Min man däremot följer kvalet med intresse (Leksand)
i vilket fall som helst så är ishockey kul! Nu ropar min man - han har gjort pizza, sen blir det melodifestival. Ha det gott i helgen. Sköt om dej. Kram fr Nanne

Suss sa...

Åh! En sån där fylleblogg!! :)
Kul och snurrig!! :P

Tina Högman sa...

ja den borde inte blivit så snurrig, för jag hade inte druckit mer än ett par öl... Jag blev lite distraherad av hockeyn också, tror jag.