lördag 21 oktober 2006

Tänker aldrig mer dricka whiskey...

Richy frågade om jag druckit whiskey nån gång.
Jo, fast det var länge sen. Har inte smakat sen vi träffades, och det är 14 år sen. På måndag faktiskt.
Mitt ex övertalade mej att smaka. Minns inte hur det smakade, bara att jag tyckte det smakade läbbigt.

Jag köpte en flaska Oban till Richy när han tagit sitt MC kort. Vi bodde bara några mil från Oban när vi var i Skottland.

Nu tyckte han jag skulle smaka. Jag luktade. Usch.
Richy sa att jag skulle smaka, för att lukta räknades visst inte. Jag smakade. Jag dog nästan på kuppen. För en sekund smakade det rök. Sen storknade jag. Richy skrattade så han nästan ramlade ur soffan. Jag fick dricka en halv öl för att få bort smaken.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Denna bloggen måste jag visa för prinsesspappan. Han är ju också helt fast i alla de där rökiga sorterna. Var på Islay en hel vecka och besökte destillerier härom året. Pratar sig lyrisk över "skiten" som jag bara luktar på och sedan storknar, så jag förstår dig, helt och fullt!!

Suss sa...

Ja sist jag drack whiskey fick jag maginfluensa....