fredag 6 oktober 2006

Kulhål??

Provade den där topen förut. Blev lika besviken som förra gången. Den är jättesnygg på provdockan. Så får jag på mej den. Den satt bra men det var nåt som inte stämde. Suss sa samma sak. Alltså köpte jag den inte.
När jag står där i provhytten ringer mobilen. Det är Richy som undrar om jag kan svänga förbi JG's Trading. Han har två hjälmar där som han tycker vi ska ha.

Det är ju mest cross och enduro grejer där, men några landsvägshjälmar har han. Två har Richy spanat in åt oss.

Japp, vi åker dit då.

Richy visar vilka hjälmar det är.

-Men det är ju en döskalle på??

-Ja, det är väl fränt?

Ok. Det kanske det är.
Jörgen tar fram hjälmen som borde passa mej.

-Ja men va fan, jag kan väl inte åka omkring i en hjälm med KULHÅL i???

6 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Finns inga rosa med hjärtan!? =)

Tina Högman sa...

Jojomen!! Visst fanns det!

http://photos1.blogger.com/blogger2/1430/3962/400/helmet.jpg

Anonym sa...

Du kan la låna ngt av Suss i klädväg hon har ju en massa snyggt!


Ha en trevlig kväll å hoppas att du fick ledigt på söndagen oxå.

/ Annica

Anonym sa...

Jag tycker nog oxå att det skulle vara finare med en rosa hjälm :D

greken sa...

dödskallar o kulhål...asfräckt! men de är ju integralhjälmar? öppna hjälmar skall de va:-)

Suss sa...

Jamen hallå... Det bevisra ju bara att det är en kanonbra hjälm!! För inte ett enda av hålen gick ju rakt igenom!! Skottsäker med andra ord!!
Kan ju vara bra ifall ni skulle komma i luven på Bandidos eller hells angels.. ;)