söndag 22 oktober 2006

Ibland har man svårt att hålla sej för skratt...

-Är det den första maj idag?
-Nä, den 22 oktober.
-Oktober?
-Ja. Den 22'a.
-Och jag som trodde det var den första maj idag. Är det inte det?
-Nä. 22 oktober.
-Oj, det är ju långt kvar till första maj!
-Ja, det är både jul och påsk emellan.
-Ja... *en uppgiven suck*

Fem minuter senare:
-Hur länge har Sparbanken öppet idag?
-Det är nog stängt idag, det är söndag.
-Jaha, då får jag väl ringa imorn då.

En minut senare:
-Hur länge har Sparbanken öppet idag?
-Inte alls för det är söndag.
-Nä just det.

Ytterligare en minut senare:
-Har inte Sparbanken öppet idag?
-Nä. Det är söndag.
-Jaha. Då får jag ringa imorn då.

Tänkte jag skulle berättat att Sparbanken inte finns, utan att den blev Föreningsparbanken, för att inom en snar framtid byta namn till Swedbank, men det kändes som det var lite överkurs, och att informationen i nuläget var oviktig.

2 kommentarer:

Suss sa...

Haha! Tänk när jag fick för mej att jag skulle lära en dement att det hette Västra Götalandslän...
Jag gav upp ganska snabbt... :)

Anonym sa...

tack för besöket hos mig...
det är stora förändringar i mitt liv nu....inget blir som förut...du har varit där..så du förstår..
Kram från mig