måndag 30 oktober 2006

Hängbröst och koldolmar...

Jag gillar inte att ha nåt på mej när jag sover. Möjligen nåt i glansigt tyg, som kanar.
Jag får spatt när jag har nåt på mej och ska vända mej. Vad händer? Jo kroppen vänder sej, men nattlinnet/pyjamasen fastnar i lakanet och stannar kvar på den tidigare platsen.
Själv ligger jag där insnärjd i nattklädseln som en jäkla koldolme! Fattar inte hur folk kan sova med en massa grejer på sej.

Problemet är när man ska sova borta, eller har nattgäster. Min familj bryr sej inte längre om när jag springer omkring i bara trosorna på natten, det är oftast ingen mer än jag uppe vid just det tillfället ändå.
Har man gäster kan det ju kännas lite knepigt om man går upp på natten och möter svågern eller nån i hallen.
Sover jag borta brukar jag ha en T-shirt liggandes vid sidan av sängen, så det är smidigt att dra på sej om jag skulle behöva gå upp. Dessvärre känns det ju smått osexigt att gå omkring i en T-shirt utan BH. Jag har C-kupa och ammat två barn. Tyngdlagen gör ju inte saken bättre...

I helgen insåg jag ju att jag får problem. Jag och fem grabbar till ska bo i en stuga på Gotland.
Jag köpte mej ett linne idag, med inbyggd BH liksom. Var väl inte den effektivaste BH'n, men dom ramlar ju inte runt hur som helst i alla fall. Och så ett par mjuka byxor till. Linnet tänkte jag borde funka att sova i också.
Jag tog med mej två storlekar av vart till provhytten, medium och large. Provar medium först.
Den är lite stor.
STOR???? Hur funkar detta? Kollar storleken igen. Jodå, det var medium. Är den felmärkt tro?
Testar byxorna. Tänker... WTF, jag testar medium först igen.
Dom är lite stora.
???????
Detta är enormt. Jag kan ha MEDIUM! Det var länge sen...
Många klädkedjor har gjort storlekarna större, det har säkert Lindex gjort med, men att medium var för stort?
Ja, ja, tänkte jag, det är ju ren bomull, så det krymper ju en del. Jag köpte det ändå.

Jag har faktiskt gått ner 4,5 kg sen i somras! Nu är det ju roligt att handla kläder! 4 kg till, sen är jag nere på min idealvikt, 60 kg.

4 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Känner inte igen mig så värst i kåldolmeträsket. Däremot brukar jag ligga i ett skruvstäd. En unge på varje sida - gärna OVANPÅ täcket - så jag inte kan röra mig därunder. Kanske är därför jag inte blir nån kåldolme...

Tina Högman sa...

Ja den känslan hade jag faktiskt inatt, för Christoffer hade ont i magen, så han sov hela natten hos oss. I min sida av sängen såklart. Annars var det ett tag sen mina barn sov i vår säng...

Trollmor sa...

Kul för dej då!...
*plutar med munnen och lägger armarna i kors över bröstet*

Suss sa...

Grattis till medium!!! :)
Själv så får jag väl snart övergå till large....