torsdag 5 oktober 2006

En kvinnas dilemma...

Jag jobbar i helgen. Delad tur på lördag.
Typiskt, det är avslutning på vår motocross cup på lördag. Först tävling i Töreboda, sen middag, prisutdelning och allmänt party på Stadt! Jag har tagit kompledigt på lördag kväll, så jag jobbar bara till 13:30.
Häromdan kom jag på att jag har faktiskt rätt mycket komptid, så jag faxade in en beställning till rekryteringen (som fixar alla vikarierna) angående söndagen också, då jag skulle jobba 7-17. Vi får se om det går igenom. Än har jag inte hört nåt...

Så är det då problemet vad jag ska ha på mej. Jag har två topar jag gillar, en korallröd och en limegrön. Jag är lite pysslig och har gjort matchande halsband till dem.
På en annan fest med crossgänget sa en av tjejerna:

-Åh vad snyggt! Ditt halsband matchar ju topen! Det är ju precis samma röda nyans! Och förra gången hade du ett grönt halsband till den gröna topen!

Ja så nu kan jag ju inte ha nån av dem på mej! Hon kommer ju ihåg vad jag hade på mej!
Jag har övertalat (ja hon var inte så svårövertalad) min kära syster yster att hon får vara smakråd. Jag har hittat en top på KappAhl, men jag vet inte riktigt hur jag passar i den.
Imorn ska vi ses på stan.

1 kommentar:

Suss sa...

Nä.. Den passade inte...
Men den blåa du köpte istället var snygg!! :)