måndag 8 maj 2006

Två idioter samma dag...!

Igår var det säsongen första crosstävling i vår cup!

Jag kutade runt med kameran för att ta bilder till hemsidan, det var kanonväder. Både på gott och på ont.

 

Det kommer alltid mycket folk. Igår var det ca 65 crossar, och 25 quadar (fyrhjulingar).

Solen sken och det dammar utav helvete. Jag tog inget solskydd på mej. Tyckte inte jag var så mycket i solen, och över hela kroppen låg dessutom ett tunt lager damm... Det trodde jag skulle funka lika bra som att smörja in sej med nåt klet.

 

Tyvärr är jag ju beklädd med väldigt känslig hud... givetvis är jag nu ganska röd i ansiktet. Dessvärre måste jag till stan och ta passfoto idag.

Nu ska jag lägga på ett tjockt lager med foundation, sen ett lika tjockt lager med puder...

 

Just det! Måste ju bara berätta...

Häromdan var vi ute på stan en sväng, jag och Richy. Vi kommer med bilen, det blir tvåfiligt, för ena vägen svänger. Det är spärrlinje emellan. Vi kör i högerfilen för vi ska rakt fram.

En idiot kommer på den ljusa idén att byta fil, han svänger ut mitt framför oss! Richy hinner inse att bromsa är inte är nån idé, han gasar istället och försöker väja! Det lyckas! Vi klarar bilen från både idioten i den andra bilen och trottoaren!

 

Lite senare kommer vi till en rondell. En bil kör ganska sakta genom rondellen, så vi kommer snart ikapp. Ute ur rondellen kör han strax under 70 på en 70-sträcka. Det är väl olagligt att köra UNDER hastighetsbegränsningen va?

Vi kör om. När vi passerar hör jag ett konstigt ljud från sidan. Det är bilen (tja, det kanske var gubben som körde) som illtutar!

Uppenbarligen gillade han inte att bli omkörd.

 

Vi passerar en bil till när vi ändå har farten uppe. Vi kommer fram till en bensinmack, vi hade tänkt stanna till, men vi ser att tutbilen också ska svänga, så vi fortsätter runt bakom bensinmacken och ut på andra sidan, för att se om vi är förföljda!

Det är vi, för tutbilen kör också bara runt!

Vi sitter i bilen och asgarvar! Vad ska han göra? Stanna och slå ner oss eller??? För att vi körde om honom när han körde så sakta??

 

Vi kör vidare till en mataffär, och den är rätt stor, så han tappar bort oss!

Ja jisses...!

Jag garvar fortfarande...!

3 kommentarer:

Bee sa...

Va skönt det vore i trafiken om alla som inte har där å göra sålde bilen å stannade hemma....då kanske man kunde släppa ut ungarna i trafiken...fast då kom väl gubbarna ( å tanterna ) på cykel eller rullator å var störande element...
Skönt å va i Kebnekaise ibland va..? inte mycket tutande gubbar där....skulle väl va Richy i scootern då ;-)
Kramix / BeeKay

Susanne sa...

Ja men det var väl nån träff för idioter den dan.... :P

Susanne sa...

testing testing....