onsdag 31 maj 2006

Nu räcker det...

Många mil blir det idag...

 

I förmiddags åkte jag till gamla IP för att ta bort fönstret. Åkte hem och knackade bort glas och kitt. Åkte en mil in till stan för att lämna in fönstret hos en glasmästare. Handlade lite och åkte milen hem igen.

 

Richy är sjuk idag feber och förkyld. Jag hade köpt lite chips och dip, så vi kollade på "Black Hawk Down" på nya TV'n.

Så kom barnen hem från skolan.

Vi åkte in till stan för att hämta fönstret, tillbaka och satte dit det. Fortsatte till Köpstan i Skara (3,5 mil eller nåt) köpte skor till Christoffer. Stannade i Skara på hemvägen. Angelica fick en jacka och Christoffer ett par badbyxor. Och så hem.

 

Min tur att köra till drillningen. Hämtar upp Angelicas kompis och så in till stan igen då... Passar på att köpa biljetter till Da Vinci koden klockan 21:10 ikväll. Även godis för det måste man ha. Annars kan man inte gå på bio.

Hem igen.

 

Om en stund ska jag hämta tjejerna i stan igen hem och lämna av dem och sen in till stan igen och träffa Suss på bion...

 

Vad jag kan räkna ut kommer det bli sammanlagt ca 14 mil på bara en massa flängande fram och bort till stan.

Jag gillar att köra bil, men detta blir ju lite tjatigt. Dessutom är vägen mellan Lidköping och Skara preparerad med nån skit, det ska väl förbättra vägen eller nåt. Jag tyckte inte det var nåt större fel på den men...

När jag körde in tjejerna glömde jag det där och nu är det över hela vägen nästan ända in till stan. Hem tog jag en annan väg. Det räcker med blästring.

 

För Fröken Nyfiken i en Strut kan jag tala om att Angelica och de andra varit i ett omklädningsrum. En av killarna tittar in genom fönstret och Angelica säjer att hon inte alls slog hårt i fönstret, men sönder gick det i alla fall.

Som tur var, var det inte så stort 70 * 60 cm, och bara enkelglas, så det slutade på 250 kr. Det var ju överkomligt.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Ja men då borde det ju vara de som tittade in genom fönstret som bord betala ju!!
 
// Fröken nyfiken i en strut

Susanne sa...

Och föresten så är det bara 2 1/2 mil från ditt till köpstan... Så försök inte få det att låta som om du kört 14 mil... ;)

Tina sa...

Från mitt är det 2,5 till köpstan ja, men jag var faktiskt i Lidköping först.
Alltså:
lämna fönstret: 2 mil
hämta fönster plus montering: 2 mil
till köpstan: 2,5 mil
hem: 2,5 mil
lämna på drillning: 2 mil
hämta på drillning: 2 mil
bio: 2 mil
 
Det blir ju till och med ÄNNU MER!! 15 mil!!

Susanne sa...

Jaja... Om du säger det så...