lördag 20 maj 2006

Ooops...

...där höll det på att bli översvämning!

Jag gjorde rent i akvariet förut. Sen kopplade jag på slangen på kranen, klämde fast den under glasskivan och satte mej att titta lite på TV. Det tar ju en stund att fylla i vattnet...

Jag råkade glömma bort slangen, vattnet och allt ihop, men som tur var kom jag på det när det var NÄSTAN uppe vid kanten.

Jag flög upp som om jag hade eld i baken, rundade bordet (man hörde nästan däcktjut) gjorde ett gasellskutt över slangen och kutade ut i tvättstugan och stängde av kranen.

Jag gick tillbaka till akvariet och Richy frågar

 

-Glömde du nåt??

 

Well...shit happens! 

4 kommentarer:

Christine sa...

Däckstjut..????
Kör du med Vollsjötofflor?
Lennart

Unknown sa...

Det var ju tur att du hann, inte roligt med vattenskador.
Ha en underbar dag och sköt om dig
Vicke

Bee sa...

Jag har dresserat mina fiskar så dom fyller på vatten själva...har kopplat en liten kran som dom vrider på..å dom brukar slåss om vem som ska vrida på kranen...
Joodå...det är alldeles sant...å tror du mig inte så ljuger jag mer...;-)
Kramar / BeeKay

Susanne sa...

Hihi!! Den manövern skulle jag ha viljat sett!!! Det va ingen som filmade???? :P