tisdag 9 maj 2006

Man ska inte byta kö!

Jag blev gå-sugen idag med, så jag skickade ett sms till Suss och frågade om hon kunde hämta upp mej. Det kunde hon, så vi for upp till Råda och gick milen igen.

 

Det verkar vara säsong för huggormar, för nu såg vi en till. Denna gången var den i diket, så det blev ingen hysterisk dans igen... utom för ormen då, för den spralade runt fasligt, verkade som den fastnat eller nåt. Sen kom den loss och försvann.

Jag ställde mej på behörigt avstånd och ropade på den. Hallååååå! sa jag. Den svarade inte.

Jag fick tag i en pinne och petade runt lite i gräset där vi sett den (fortfarande på behörigt avstånd...) men det hände iget.

Vi struntade i den och fortsatte gå.

 

På grund av en viss bloggare har jag blivit väldigt nyfiken på Magnum Strawberry White. När vi kom fram till bilen fick jag ett akut behov av en glass, så vi svängde in på en bensinmack på vägen hem.

Vi rotade runt i glassdisken men det fanns ingen Strawberry white. Eftersom det var en sån jag skulle ha, och att jag även fått med mej Suss i letandet efter just denna glass gick ju inte detta, så vi åkte till en annan bensinstation. Samma procedur, ingen glass.

Nu var man lite frustrerad, och vi skulle bara ha den där glassen, så på tredje stället, en vanlig matbutik hittade vi den.

Vi ställde oss i kön. Suss tycker att det verkar gå snabbare i den andra kön, så hon byter. Jag står kvar.

Suss kö stärstannar, så när jag betalat får jag stå och vänta på henne, för det är fortfarande två pers före henne...

Det har jag lärt mej. Jag byter ALDRIG kö, för det blir alltid sådär!!

4 kommentarer:

Bee sa...

Tur det inte är som i gamla Sovjet...
Där fick man stå i kö för det mesta ju..
Såg man en kö var det bara att ställa sig...det kanske var nåt man behövde när man kom fram..om det inte tog slut...
Man fick nästan stå i kö för att få stå i kö....;-)
Hoppas glassen var värd å vänta på ..
Kramiz
BeeKay

Christine sa...

Helt rätt, förutom att det vanliga är att man oftast väljer fel kö, så skall man aldrig byta kö. För då hamnar man i fel kö...Virrigt?
/Christine
Ps. Skall kolla efter den glassen....

Susanne sa...

Ja men det är väl en sån där grej som man lär sej när man blir gammal...

Unknown sa...

För mig spelar det ingen roll med köbyte, för lyckas alltid välja den kön som går söligast och om jag blir less och byter så börjar den kö jag stod i innan gå mycket fortare. Man kan helt enkelt kalla mig för hon-som-alltid-väljer-den-söligaste-kön. Ser man mig i en kö, ta en annan!