onsdag 3 maj 2006

Jag vill ha ett nytt kylskåp också...!

Jag undrar vad kommunen tänker om oss på vår avdelning... vi är väldigt duktiga på att paja elektriska saker.

 

Vi är inne på kaffebryggare nummer tre, på ett år.

Den första stod vi ut med länge, trots att man fick ställa den lite på sne, för annars rann kaffet över och man hade kaffe överallt. Till slut tyckte vi att det fick vara nog, så vi krävde en ny. Vi fick en variant som såg flashig ut för den hade en massa detaljer till ingen nytta.

Bl.a. en plastgrej på nedre delen av kannan, där kaffet gärna rann ner. Den var bökig att få bort, och ännu bökigare att få dit när man väl fått bort den.


Ni ser ju själva, den är ju jättekonstig!

Till slut tröttnade jag på plastflärpen. Ilsket slet jag bort den och slängde in den i ett skåp...

Då var det lite bättre.

Sen råkade en av nattpersonalen tappa filterhållaren i golvet så det gick sönder en grej. Det gick ju inte att laga en liten plast bläpp, så det var bara att skaffa en ny kaffebryggare. Igen...

Nu fick vi en vettig, som funkar.

 

En annan tjej råkade micra bröd lite för länge, det osade bränt i hela huset, brandlarmet gick som tur inte, men micron... Så fick vi en ny.

 

Nyligen fick vi en ny elvisp, fast detta på grund av att vi bara hade en stavmixer. Den är hel!

 

Idag fick vi ringa vaktmästaren för vår frys är kaputt...

Kompressorn var tydligen trasig, så vi ska få en ny frys. Jag tyckte vi kunde få nytt kylskåp med, för nu blir det ju inte samma, och det blir ju jättefult. Fast de andra sa att det får du nog inte.

Hepp, det var ju synd då.

 

Ja, vi har bara en telefon också, vi har (hade) en i köket och en på expeditionen. En dag ringde det och jag svarade, men det var bara alldeles jättetyst i luren, och det ringde fortfarande! Det visar sej att jag står det med en lur i handen, och telefonsladden har släppt från luren och ligger på golvet...

Det var ju lite snopet... Det svåraste var att svara i den andra telefonen, medans jag hade den andra luren i näven och gapskrattar...!

3 kommentarer:

Bee sa...

Har ni någon ledig plats där du jobbar?
Jag vill jobba där....verkar ju hur kul som helst...
Vill oxå va med å sabba prylar....varför ska du ha allt det kuliga?
Kram på dig knasTina...OBS!..Knas är positivt ;-)
BeeKay

Susanne sa...

Hmm... Kan allt detta bero på dej?? Har du samma inverkan på jobbet som med bilar?? :P

Ulricas Spaces sa...

Det verkar nästan som o mni har någon ätande elektronikgubbe hos er som bara gillar elektriska saker, inget annat som typ godis eller pizza äter han *S* Hoppas att ni blir av med honom.
Kramar Ulrica