söndag 21 maj 2006

Heja Finland...!


Fy f** vad göööööööött! Lordi petade ner Carola från piedestalen som hon klättrat upp på!!

 

Tyvärr missade jag spektaklet melodifestivalen i år! Jag var lite nyfiken på den i år faktiskt. Annars tycker jag att den är mest skit, samma låtar hela tiden. Schlager hör ju inte direkt till min musiksmak, men nu hade man ju hört Finlands bidrag, och jag trodde väl inte att den skulle gå och vinna, även om jag tyckte låten var bra!

 

Jag hade egentligen en delad tur igår, men jag jobbade till halv två, sen hade jag tagit kompledigt på kvällen för jag skulle på möhippa!

När de andra skulle ge sej iväg på stan åkte jag hem, så jag var väl hemma framåt 23-tiden. Låtarna var färdigspelade och röstningen började. Jag såg en stund, men när när klockan var tjugo i tolv gick jag och la mej. Skulle ju börja jobba klockan sju...

 

Somnade inte med en gång så jag fick veta att Carola kom femma och att Lordi vann!! UNDERBART tänkte jag!

Carola som varit ursäker på att komma topp 3, och så bli brädad av en grupp som Lordi!

När Carola vann med Främling 1983 var jag 11 år och tyckte hon var SÅÅÅÅ BRA men det behöver vi ju inte prata om, det är inte så bra för min image liksom...! Nu har hon blivit en diva med botoxleende som tror att hon är oövervinnerlig, sånt är det värsta jag vet!

Hon vann för att hon är Carola, jag tror att om nån annan sjungit samma låt hade den låten inte vunnit! Det är min teori.

Sen måste jag ju erkänna att hon är en duktig sångerska, men framgången har stigit henne åt huvet... Tyvärr.

Hon har klättrat upp på en piedestal, men nu blev hon nerputtad, jag hoppas att hon lärde sej nåt. INGEN är oövervinnerlig!

 

Nu hoppas jag att Lordi breddade startfältet lite, att inte bara schlager är musik, att vi andra som lyssnar på punk, rock, metal och sånt också kan titta på en melodifestival. Då blir det ingen schlagerfestival. Då blir det en melodifestival.

 

Att Lordi vann är helt otroligt, men jag tror att många är trötta på schlagern. Nu kom ett band som verkligen sprängde gränserna, inte bara klev över med lilltån... Många röstade säkert bara för att provocera!

Jag har aldrig röstat i en melodifestival, men hade jag sett den igår vetefan om jag inte röstat...! Och då INTE på Carola...

 

Japp. Nu har jag ventilerat mina åsikter.

Tack för mej leverpastej.

  

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag håller fullständigt med dig Tina.
 
Jag somna dessvärre framför tv:n efter 23 så jag såg ej vem som vann utan fick läsa det på aftonbladet när jag vaknade.
 
Carola var oxå en av mina idoler då 1983 men nu... näe skulle inte tro det.
Men sjunga kan hon jue men jag tyckte hennes låt var mkt bättre på svenska än engelska sen så tyckte jag det var lite *Livetsord-stuk* över det hela...
 
 
Ha en bra kväll:
 
Nu ska man hejja på Sverige i hockeyn.
 
 
/ Annica

Bee sa...

Här behöver man ju inte kommentera alls...
Du sa allt som skulle sägas...kan bara räcka upp handen å säga lite försynt..." jag håller med"...
HardRock Hug...
BeeKay...

Susanne sa...

Carola rules!!!! Ehhh.. Va det jag som sa det??? Nää... måste fått en släng av förvirring eller nåt!!
Hon behövde verkligen ramla ner från den där pedistalen hon satt på!!
Back to reality!! Om hon vet vad det är... :P
 
Föresten... Det blinkar ju ingen stjärna vid ditt namn längre, när du uppdaterat!! Mysko....

Christine sa...

Har du en image?
Lennart

Ulricas Spaces sa...

Håller med om att det var gött att Lorid petade ner Carola så hon inte växer ännu mera på sin pedistal. Kollade på det o vissa låtar var helt klart bättre än andra men så är det ju alltid.
 
Kramar Ulrica