fredag 5 maj 2006

den var nog sådär tre meter...

Jag och Suss tog en liten promenad på en mil idag.

Det var mitt på dan, alla jobbade så vi var ensamma i skogen. Nästan.

Om man bortser från lite fjärilar, fåglar, grodor, insekter... och en ORM! Den var jättestor! Närmare en halvmeter! Om jag tänker efter var den nog närmare en meter...! 

 

Vi gick där och pratade när Suss helt oförhappandes börjar illvråla! Jag blir livrädd och skriker för att hon skriker. Då får jag syn på varför hon skriker! En orm precis framför fötterna på mej, och jag är precis på väg att trampa på den!

Vi fortsätter vråla, jag börjar en slags lustiger dans som kan jämföras med... tja... kanske stepp...? Detta för att undvika att trampa på ormen (jag tror den var ca 1,5 meter) för jag visste ju inte riktigt vart han var på väg.

Tillslut lugnar vi ner oss, och vi känner oss ganska trygga när ormen tillslut ringlade ner i diket...

 

Sen gick vi väldigt tysta ett bra tag, med ögonen fullt koncentrerade på vägen!

 

Jag jobbade på kvällen. Tog min bike och cyklade iväg. Genade lite över gräset på jobbet, och bromsade in... fast jag har glömt att Richy fixat mina bromsar, så jag tvärnitar, flyger halvägs över styret med ett

 

uuuuuphfffffff

Sen

 

menvaihelvete...

Från balkongen hörs

 

-men Tina vad gör du?

 

-Jag glömde att bromsarna funkade...!

 

Förresten...den där ormen... jag tror den var ca 2 meter...!

7 kommentarer:

Bee sa...

Anacondor kan bli stora, har jag hört...ca 15 meter eller så..är du säker att det inte var en sån..?
Kram / BeeKay

Unknown sa...

Eller, kan det kanske hända att ormen var närmare 3,5 meter? ;)

Unknown sa...

Huu det kvittar hur lång ormen var .... säger det bara tur att jag inte var med =)
 
Kan hon verkligen illvråla? Suss alltså... prata kan hon ju ... å det inte så lite heller =) men vråla? näe det har jag aldrig hört *s*
 
men det skulle vara ett nöje att få höra henne som djungel george :P
 
 
Ha det gött.
 
 
 
 
/ Annica

Christine sa...

Bättre med bra bromsar än inga alls
Lennart

Olivia sa...

Läste om ormen hos Suss. Usch, fy vad läbbigt. Fast frågan är nog vem som blev mest rädd. Ni eller ormen?  ;)
 
Ha en fin helg!

Ulricas Spaces sa...

Ja jag hade blivit lika rädd för den ormen som ni. Men tänk om det nu var omvänt, att ormen blev rädd för er *S*  det tänkte ni kanske inte på.
 
Kramar Ulrica

Susanne sa...

Äsch.. Så stor va den inte!!! :)