lördag 13 maj 2006

Omvändelse??

Först vill jag bara meddela en sak:

Jag vet inte om nån som finns på min kontaktlista har tänkt på att jag är offline, men ändå skriver en blogg.

Vi har två datorer, en stationär och en bärbar. Den bärbara är gammal och trög, ha för många projekt på gång går inte, då låser sej alltihop, så när jag skriver en blogg på den bärbara, vill jag inte visa mej online, för ifall nån skulle skicke ett meddelande skulle hela datorn hänga sej och jag måste starta om den... Sen tar det tio minuter innan jag är uppkopplad igen... Så det är alltså inte för att vara otrevlig eller nåt som jag gör så, det har en fysisk förklaring!

 

Det var det.

 

Idag har man shoppat lite. En seriös-natur-shopping, inte en jag-måste-ha-nåt-nytt-att-ta-på-mej-shopping eller en det-är-ju-rea-shopping!

Jag, Richy, Suss och Jocke åkte till A6 i Jönköping.

Richy och Jocke var ju tvungna att ha ryggsäckar till Kinnekulle vandringen. (Jag är fortfarande chockad och MYCKET imponerad av att de ska gå med!)

Jocke hade köpt sej ett par skor häromdan, Richy var helt övertygad av att hans gamla grusskor funkade bra. (Jag var det inte.)

I alla fall så köpte de ryggsäckar, Richys var på 70 liter. Han var mycket nöjd över att hans var större än Jockes, som var på... ja, 60 eller 65. Min och Suss är på 70 också.

Eftersom Richy tävlar mycket i enduro, då man kör motocykel i skogen långa sträckor, har han två camelbacks, en vattenbehållare med slang som man har på ryggen. Jag fick den ena, så den har jag haft vid mina vandringar. Tyvärr fattas ett munstycke i den ena, så vi flyttar runt den vi har. Nu köpte jag en ny. En som är mer anpassad för en ryggsäck, inte en endurotävling...

En ny tröja köpte jag också, en sån där som andas och hela köret.

Jag försökte få ett par byxor till, men det gick inte för Richy tyckte det räckte med ett par zipp-off byxor.

Annars hade vi det mesta hemma, så det behövdes inget nytt. Vi kikade lite på sovsäckar, för Richys är ju inte direkt anpassad till att sova utomhus, den är inte vattenavstötande alls, men vi köpte ingen.

 

Farmor är begravd i Jönköping, så vi köpte några solrosor och satte i en vas vid hennes grav. Hoppas hon tyckte de var fina.

 

När vi åkte hem stannade jag och Richy på Coop i Skara, vi behövde lite mat. Först passerade vi skorna. Richy får syn på ett par hiking skor! Japp, de tar vi sa han! På väg mot kassorna passerade vi sovsäckar. Hittade en på rea. Japp, den tar vi sa Richy igen!

 

Nu ska man ju helst gå 5 mil i nya skor innan de är ordentligt ingågna, så vi börjar på måndag. Jag och Suss ska gå milen i Råda, Richy och Jocke ska med och gå in sina nya skor!!

 

Jag tror att vi är på väg att omvända våra vad-jobbig-det-är-att-vara-ute-i-naturen-män!

Fast nu fick jag lite dåligt samvete, för här sitter jag med en öl och den bärbara datorn... Fast jag sitter faktiskt utomhus!

5 kommentarer:

Susanne sa...

Ja.. Det är ju tydligen inte försent att lära gamla hästar att sitta!!!
:P

Bee sa...

Det var ju skönt för Richy att han har större än Jocke....eller vad tycker du..? ;-)  brukar Suss klaga..?
Kramar från mig å rådjuret på taket...
BeeKay

Unknown sa...

Det var inte lite som inhandlades, men vandringar kräver rätt utrustning, Hoppas att ni inte får skoskav när ni går in dom nya skorna nu. Ha en underbar dag i vår vackra natur och sköt om dig
Vicke

ulf sa...

tack för omtanken! jag är lite skärrad faktiskt, men samtidigt lättad...jag hoppas allt löser sig...å andra sidan, vad är moral o principer värda om man inte står upp för dom? typ....

Christine sa...

Naturmuppar???
L