fredag 12 maj 2006

Mycket vatten blir det...

Jag har en elev på jobbet. Jag stod i köket, hon gick in i sköljrummet. Där har vi en sorts diskmaskin för lite större grejer, bäcken och sånt. Så har vi en mindre för instrument som saxar, peanger och liknande.

Eleven stannade i dörren och sa

 

-Tina...

 

-Ja?

 

-Eh...kom hit lite!

 

När jag kommer dit har luckan i diskmaskinen för instrument öppnats, men det är vatten kvar i. Och inte bara där... hela golvet är vått. Plus väggen. Plus taket.

Jag är glad att jag inte var där då...

 

Semesterplaneringen börjar ta sej! Imorn är det exakt 10 veckor till jag gör min sista dag, sen är jag ledig!!

  Färjan till Skottland är bokad.

Vi åker kl.10:00 från Göteborg den 26 juli. Ett dygn senare är vi i Newcastle. Då har vi 50 mil kvar till Oban i West Highlands. Där ska vi bo, strax utanför.

Vi hyr en lägenhet i ett litet slott, St Conans Tower, vi har betalt handpenningen, så nu är det bokat och klart! Vi kommer att bo där 4 nätter, och göra dagsutflykter.

Jag och Christoffer har gjort en lista på vad vi vill göra, nu väntar jag på att Richy och Angelica ska göra samma sak, sen ska vi plocka ihop en trevlig planering under de dagarna vi är där.

En grej är redan klar, på vägen dit passerar vi Rosslyn Chapel från Da Vinci koden, dit ska vi, även Edinburgh Castle passerar vi, så det blir också på vägen, antingen dit eller hem.

Sen blir det väl det klassiska Loch Ness och Highlands, sen får vi väl se vad det blir!

  

 

3 kommentarer:

Bee sa...

Låter helt fantastiskt..räknar med massa fina bilder sen ;-)
Da Vinci-koden är ju bara bluff Tina...fast iofs..det kanske bibeln är oxå :-)
Loch Ness odjuret är ju bara en extra stor huggorm..så den behöver du inte va rädd för...ta hem den till Suss...den kan hon ha i akvariet...
Kram på dig
Bill

Unknown sa...

Det låter härligt med semester i Skottland, ett av få  ställen i europa som jag inte har besökt ännu.
ha en fin dag och sköt om dig
Vicke

Susanne sa...

Ja... Jag vill allt se bildbevis på att odjuret faktiskt finns!! :P