onsdag 6 september 2006

Tina in da hönshouse

Sicken jäkla kväll. Jag är helt förvirrad och snurrig. Vid kvällskaffet var det rena hönsgården.
Två av våra tanter flippade ur. Den ena skulle knalla iväg. Försökte resa sej ur rullstolen. Hon kan stå på benen, men inte gå. Hon skulle "bort dit" sa hon och pekade. Mot fönstret.
Den andra visste inte var hon var. Varje gång talade jag om det för henne. Två minuter senare frågade hon igen. Efter en kvart var det lite tjatigt...
Sen började hon hallucinera. Blev hysterisk. Såg hundar på rummet. Sen trodde hon att hon låg utomhus. Jag sa att "det regnar ute, så hade du varit ute hade du varit blöt".
"ja det var ju tur att jag var inne då" svarade hon.
Hon larmade cirka tio gånger i kvarten. Allvarligt alltså. Till slut fick hon en extra lugnande. Efter ett tag blev det tyst. I tjugo minuter...
Nu skiter jag i det för jag har slutat.

2 kommentarer:

Suss sa...

Så du menar att du åkte hem?? Utan att se till att tanten var lugn och sov som en prinsessa???
Tina då...

Tina Högman sa...

Suss: Nädå. Hon fick ju en kapsel Heminevrin...