tisdag 5 september 2006

Jag ger mej ALDRIG!

Igår damp det ner ett reklamblad från Jysk. Nu har de rea på den skänken med vitrinskåp jag vill ha!! Jysk är ju rätt bra, man blir inte ruinerad när man ska köpa möbler. OK, det är ju ingen superkvalite, men det räcker till mej...
Vi har ganska dåligt med skåp i vårt kök. Det ställer till lite problem ibland.
Vi har en skänk men det är trångt i alla fall. Jag räknade ut att vi kan köpa vitrinskåpet och ställa i köket, och så kan vi flytta den gamla till sovrummet.

- Den går aldrig in i sovrummet, sa Richy, den kommer gå över garderobsdörren!

- Nähähä! Jag har mätt och det går PRECIS att klämma in!

Tillslut övartalade jag honom att vi ska köpa vitrinskåpet.

- Du ser ju själv, varför tror du det står ett mjölpaket på köksbänken?? För det får inte plats!

-Jaja, men vi kan inte åka idag i alla fall, för jag måste träna inför teoriprovet och sen har jag innebandy...

Jag insåg att det inte gick att säja att det går ju snabbt, för jag var tvungen att handla lite mat också...

- Men jag kan åka in själv!

-Ja men du vill ju inte köra bussen!

-Nä men det går nog in i bilen! Jag fäller bara baksätet!

-Nä, vi måste nog ta skåpbilen!


-Men de plockar ju isär dom i mindre beståndsdelar, jag tror det funkar!

Richy gav sej inte, skåpet skulle omöjligt gå in i bilen.
Jag gav upp och jag och Christoffer åkte in till stan för att handla. Jag råkade av en händelse stanna vid Jysk på vägen, och när jag ändå råkade parkera där kunde jag ju lika gärna gå in och kolla lite...

Jag får ett infall, hugger tag i en kille som jobbar där och frågar
- Ursäkta mej, men hur stort är emballaget till skåpet Emily??
Killen visar mej, jag smilar upp och säjer
- Jag vann!
Killen tittar frågande på mej, så jag får ju förklara varför jag vann.

Alltså råkar det bli så att jag bokar ett av skåpen, åker och handlar och åker tillbaks och köper skåpet!
Det var ju tur att Christoffer var med, för killen på lagret verkar tycka att jag ser *spänner de obefintliga musklerna* väldigt stark ut för han ställer ut allt på lastbryggan och går.
Jaha tänkte jag, det är väl inte så tungt det här då... Men det var det, men vi lyckas få ut det i bagaget och luckan går NÄSTAN att stänga...
Eftersom jag inte hade planerat att köpa skåpet hade jag inga remmar eller nåt med mej, men Richys syrra jobbar på Statoil så jag stannade där och fick lite snören.

När jag körde upp på garageuppfarten kom Richy precis ut, han skulle till innebandyn.

Han såg faktiskt lite snopen ut när han såg vad jag hade i bagaget...
Jag körde igång och hade fått ihop en hel del när Richy kom hem.
Han sa att han skulle köra ett av körkortstesterna han köpt från körskolan, som man kan göra på nätet, för sen skulle han ju antagligen få rycka in och hjälpa mej också...
I helsike heller... JAG KAN SJÄLV!!

Nu har jag fått ihop nedre delen av skåpet, jag tog ett break innan jag kör igång med vitrinskåpet.


2 kommentarer:

Anonym sa...

YYYEEEAAHHH Tina!!!
Gör Vågen för dig...
Ska man få som man vill..när man vill..ska man göra det själv ;-)
Är impad..lite iaf...;-) Visste ju att du är en envis tjej...å stark oxå...
Snyggt verkar det va oxå...skåpet alltså ;-)...Ska väl inte flirta med dig heller...:-)
Kraam iaf / bill

Suss sa...

Hann du klart??