torsdag 21 september 2006

Expert

En av våra boende är diabetiker, och har insulin.
Varje morgon får han det av oss undersköterskor. Vårdbiträdena får inte ge.
Vid kvällskaffet frågade han om jag kom in och gav honom det imorn.

-Ja vi är undersköterskor båda två så nån av oss ger dej det.

-Ja men jag vill gärna att du gör det!

-Jaså...?

-Ja det känns ju inte när du sticker mej!

Ja inte vet jag vad jag gör, eller inte gör, men tydligen känns det inte när jag ger insulinsprutan! Vi hade en tant med insulin, hon är borta nu, men hon sa också så jämt!
Jag måste vara nån slags expert på insulinsprutor. Fast det heter penna numera, inte spruta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Insulinpenneexpert...fin titel
att ha i telefonkatalogen...
Ha det gott Tina
Bill

Trollmor sa...

Skriver ni insulin på patienterna nu för tiden? *fniss*
Nä förlåt den var sååå dålig,ber om ursäkt...inte! hahaha

Anonym sa...

Jag går ganska ofta och tar blodprov och då är det väldigt olika hur det känns. Jag brukar tro att det är nån enstaka som är duktig, då känns det knappt och jag får inget blåmärke efteråt, Men det kanske är en helt anna grej!

Suss sa...

Jag har hört samma sak!!
Kanske ett släktdrag???
en insulingivningsgen eller nåt??