torsdag 28 september 2006

Körkort eller inte?

Ni kanske räknat ut att Richy haft uppkörning på MC idag! Jag tror jag var mer nervös än han...
Klockan halv fem ringde han mej på jobbet:

-Tjena!

-Hej!

-Äh fan, det sket sej!

-Nä...! (Han ska ALLTID försöka lura i mej att saker går åt helvete)

-Jo, det blev en krock!

-Ja säkert!
(Jag är bomsäker på att han driver med mej)

-Jo, det är sant, det var inte mitt fel, han kom bara ut och jag såg honom inte!

-Nä sluta nu, det gjorde du ju inte!

-Jo, uppkörningsläraren sa att jag borde sett honom!

-Nä, du har inte alls krockat...!?! (men nu börjar jag bli tveksam)

-Jo, så det blev inget körkort.

-Nä sluta nu, du kan ju inte ha krockat! (men nu är jag jävligt osäker)

-Nä, klart jag inte har! Läraren sa att det var väldigt smidigt och följsamt att åka bakom, så det gick nog bra!

Jag köpte en flaska whiskey tidigare i veckan, som jag har slått in lite snyggt i cellofan som han skulle fått av mej när jag kom hem från jobbet (förutsatt att han klarade kortet förstås...) men nu fick han åka på jobb i Arvika.
Så typiskt. Han fick åka ikväll för vi ska till hans bror i Hofors imorn efter jobbet. Nu kommer han ju inte hem förrän tidigast två inatt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tina!

Det verkar ibland som våra liv är synkroniserade.

Vi gifter oss på samma dag.
Vi börjar blogga samtidigt. Etc.
Och nu.... Richy kör upp för MC dagen efter jag gjort det.

Kramar Ulrica

Ps. Jag klarade också MC-kortet. Ds

Anonym sa...

GRATTA Richy från mig...
å ingen whisky på mc;n... hihi

Suss sa...

Och när Richy kom hem var whiskeyn slut.. Eller???

Tina Högman sa...

Ulrica: Ja vi har ju till och med samma namn på våra äkta hälfter...!