tisdag 26 september 2006

Plötsligt händer det...

Igår fick jag ett infall. När man får såna sorters infall ska man ta tag i det omgående, för det lär dröja innan nästa kommer.
Infallet jag fick kom helt otippat, även om behovet har funnits länge.
Jag skulle städa i förrådet!
Där finns allt. Ytterkläder out of season, sovsäckar, två barnsängar isärplockade, en frys, en frysbox, väskor i alla de sorter, en garderob med babykläder, ett antal kartonger med barnkläder, krukor, extra täcken och kuddar, julpynt... you name it, det finns där!

Igår började jag med leksakerna. Sorterade bort allt halvtrasigt och slängde. Jag sparade lite vettiga grejer, det är alltid bra att ha när kompisar med mindre barn kommer. Det tog ett par timmar kan jag meddela. Det mesta var nämligen sånt Angelica lagt undan allt eftersom, så det har stått i kassar överallt.
Lite stod i klädgarderoben, så det släpade jag ut i hallen, resten stod i förrådet i källaren. An nån anledning släpade jag UPP en hel del grejer för att sortera nån ordning på det, innan jag kom på att det var lite korkat, eftersom jag skulle ha NER allt igen, men jag var väl så ivrig och full av energi så det gjorde inget.

Så kom Richy hem, kliver in i hallen och säjer:

-Men va... Vad gör du??

-Eh... ja, det kanske inte ser ut så, men jag städar faktiskt!

Sen blev jag extremt ambitiös och organiserade krukorna i färger! Ha! Det ni!
Sen var jag tvungen att sluta för CSI började.

Nu ska jag hoppa in i duschen, åka och handla och sen måste jag ta tag i det igen. Nu känner jag inte alls för det, men det går ju inte att ha en halvdan ordning heller.
Då ska jag plocka ordning på alla sladdar och kablar som ligger huller om buller och ihoptrasslade i en kartong. Jag tänkte slänga alla gamla trasiga telefoner som jag inte vet varför jag sparat, och sortera upp kablarna var för sej och lägga i en liten byrå som vi inte använder.

Inga kommentarer: