lördag 9 september 2006

Lyckonummer 13!

Jag gjorde som hon sa... Tog på mej min vita munkjacka och jeans. Sminkade mej, satte i linserna och plattade håret. Ärligt talat hade jag gjort det även om hon inte sagt det, likaså jeansen. Tröjan vet jag inte om jag tagit eller inte.
Jag frågade
-Ser jag ut som din syster nu eller?
-Nja... du ser fortfarande ut som min mamma, men det är bättre!
Jaa... tack... tror jag.

Hon hade kul på Liseberg i alla fall, även om hon kanske inte skulle erkänna det! Jag trodde hon hade åkt Uppskjutet och Höjdskräcken men det hade hon visst inte. När vi satt där i Höjdskräcken var hon allt nervös, men när vi... eh... landat sa hon
-Den måste vi åka igen mamma!!

Flumeride och Kållerado åkte vi två gånger, för Christoffer åker nästan inget annat. Efter andra gången var Angelica dyngsur och frös lite. Vi bestämde att vi skulle åka hem. Jag och Richy var lite sugna på Lisebergsbanan, så barnen gick till bilen medans vi åkte Bergbanan.
Den kändes lite löjlig efter Balder och Kanonen. Det hände ju inget direkt...
På väg mot bilen kom Richy på att han hade en tiokrona i fickan. När vi passerade Filmhjulet stannade vi. En tjej som hade nummer 13 vann, fick en film och gick.
Vi tog den hon hade. Logiskt sett borde ju inte det vara så lyckat, men det struntade vi i. Jag kom på att jag hade en femkrona i fickan så den fick Richy.
Fem spänn kostade det, det blev ingen vinst, men eftersom han fick fem kronor tillbaks tog han en omgång till på nummer 13, plus nummer 14 som blev ledig.
Hjulet snurrar och tadaaaam!! Vinst på nummer 13!! Stjärnvinst dessutom! Vi fick 6 DVD filmer för de 15 spännen vi la ut!! Coolt som fan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!! Vad roligt att vinna stjärnvinst! Jag var på Liseberg i somras med min syster, hennes pojkvän och min kompis. Vi kom därifrån med tre(!) stjärnvinster. Alla var choklad. Inte lite choklad vi fick trycka i oss sen :D Hade nog helre vunnit DVD-filmer ;)

Kul att ni hade kul i alla fall (fast vem har inte kul på Liseberg?)

S-Man sa...

Yupp, Kooltsomfan!!

=)

Udden sa...

Fränt!!
Då vet jag vad jag ska göra... ska ju dit i helgen... så då hoppas jag att 13 o 14 är lediga!!!!

Suss sa...

Jaha... Grattis då!
Och när blir det filmkväll då??