fredag 8 september 2006

Inte mamma...

Imorn ska vi till Liseberg.
Angelica dog nästan.

-Vaaa?! Tror ni jag vill åka dit med eeeeer?? Aaaaldrig!

Jag hade ju hoppats på det, för jag åker allt, det gör hon med. Till skillnad från de andra i familjen...
Tillslut säjer hon

-Ok, jag åker väl med då. Men jag tänker inte åka NÅGOT!

Så idag. Jag kommer hem från jobbet. Gratulerar Richy till det avklarade teoriprovet och häller upp varsin martini.
Då kommer Angelica och frågar om vi kan hämta henne i stan sen.
Det gick ju inte. Vi drack ju martini.
Hon fick en tjugelapp till bussen hem. Dit kommer hon på skolbusskortet, det gäller till klockan 19.
Jag sa

-Du får den här på ett villkor!

-Vaddå?

-Att vi köper varsitt åkband imorn!

-Jaha... Ja, på ett villkor!

-Vaddå?

-Att du har kontaktlinserna på dej, att du sminkar dej, plattar håret och du ska ha jeans på dej och din vita tröja med rosa tryck, för alla ska tro att du är min syster och inte min mamma!

4 kommentarer:

Suss sa...

*asg*
Vilket krav!!!
Det är väl en ganska vanlig Tina-outfit??

Åk lite för mej med... Särskilt den där mojängen som gungade och snurrade runt du vet.. :)

S-Man sa...

Hahaha!
Jääla skitunge!

Åk skiten ur henne bara för det.
Bara de allra läskigaste så får vi se om hon är så kaxig sen...

=)

Tina Högman sa...

Suss: Klart! Jag åker allt en extra gång för dej!

S-man: det värsta är ju att jag vet att hon faktiskt har åkt allt... Ett alternativ är ju att mixtra med nåt så vi blir hängandes upp och ner nånstans. Då är hon nog inte så kaxig längre... he he...

Suss sa...

Tina: Är du så kaxig sen då??? Efter att ha hängt upponer i en kvart??? :)