torsdag 14 september 2006

Speedy

Klockan 06:15 den 14 september 1994 födde jag ett citat: livligt gossebarn (det stod faktiskt så i journalen- han sprattlade så de knappt kunde väga honom).
Vikt: 4690 g
Längd: 53,5 cm.
Hur kul var det att klämma ut den tror ni?

Ikväll blir det kalas, Suss var här igår och tog med honom på en tur till djuraffären. Han fick välja ut en hamster. Han har hämtat sej från Rufsens död, och sa häromdan att han nog skulle vilja ha en ny hamster...
Den nya var väldans sprallig, så Christoffer kallar honom Speedy.

I morses gick vi in och sjöng för honom. Ja jag sjöng i alla fall, Angelica mumlade lite, Richy var knäpptyst. Han fick en experimentlåda med elektronik och magnetexperiment, elektroniskt Sudoku-spel och en 500-lapp. Han sparar till nya Nintendo nämligen...

Sen var han ju tvungen att gå till skolan. Tar på cykelhjälmen, går ut, kommer in igen och undrar vart hans cykel var.
Jag tittar ut, hans cykel är väck, likaså min och Richys. Man blir ju rätt förbannad! Som tur är har de inte snott Angelicas, den köpte vi för 8000 för 1,5 år sen.
Kul födelsedag det blev då...
Jag gick en sväng till skolan och busshållplatsen ute vid vägen, ibland kommer folk på att de kan låna en cykel dit, men det var inga av våra cyklar där.

2 kommentarer:

Suss sa...

Speedy.. Ja det var väl ett bra namn!!! (även om jag tycker att Orvar va rätt kul... ) :P

Trist med cyklarna... Men ni börjar väl bli vana.. har inte ni blivit av med cyklar förr???

Tina Högman sa...

Jotack du... Richys cykel är borta för fjärde gången! Men den är som en bumerang! Den kommer alltid tillbaka!