tisdag 27 december 2005

Utökad djurfarm...

Ja nu har vi då fått de där två mössen ialllafall.  

En svart och en ljusbrun.  

HONOR. För jag vill inte ha en väldans massa såna...

Angelica bestämde att vi skulle döpa varsin. Angelica bestämde att den svarta skulle heta Shakira.

Hrmm.... precis.

Nu tjötar hon på mej att komma på ett namn också.

Hur lätt är det???

KAN NÅN HJÄLPA MEJ?????

 

Väl hemma fick jag efter många om och men upp Shakira ut transportlådan och ner i buren. Jag fick några bitmärken...

Sen skulle jag ha upp den andra. Fick tag i henne, hon smet, fick tag i henne igen, men hon lyckades ta sej ur mitt grepp igen. Nånstans under mitt ben satt hon, för vi såg henne springa dit, men inte komma därifrån.

Försiktigt kände jag. Ingen mus. Jag reser på mej. Hon är puts väck!!

Så hittade vi henne under brudkistan.

Jag och Angelica stod på var sida och gjorde många tappra försök att få fatt henne. Jag fick tag i henne men hon liksom hoppade iväg och kutade in i Christoffers gympapåse.

Det var bara hans tennisskor där i, så jag tog ut dem och typ hällde ner musen i buren.

Jisses vilken pärs...

 


I djuraffären bodde de i olika burar, så vi var lite oroliga att de inte skulle funka ihop.

De blir mer och mer modiga och nyfikna på varann, och det verkar gå bra.

 

Än så länge har de bara halva buren, för Sissi är i den andra halvan. Vi hade tänkt att testa allihop i samma bur, men jag tror inte det blir så bra. Sissi är väldigt dålig, hon orkar inget, hennes sista tid får förbli i lugn ro i sin del av buren.

 

 

4 kommentarer:

Udden sa...

Varför inte.... Shakira och Sertab, ni vet turkiskan som vann 2003...

Linda sa...

Det ska vara enkla namn.. Britta kanske, efter Britney?!(Shakira är långt mycket bättre dock, musikaliskt i alla fall.. ;) )Kramizar

Susanne sa...

Råttan???

Christine sa...

Varför inte bara musen???Men det kan ju missuppfattas. (Kanske av din syster)Nej jag har inga förutfattade meningar om folk......Lennart