onsdag 14 december 2005

Ledsamt idag.

Idag är det sorgligt här hemma.  

Om ni minns tidigare bloggar från en månad sen cirkus, då jag berättade om vår lilla mus Fia som fått en tumör.

Vi prövade med antibiotika, men det hjälpte inte. I morses när jag gick till jobbet låg hon och sov, men verkade ganska medtagen, rörde sej knappt när jag petade lite på henne, så jag ringde från jobbet sen och sa till Angelica att det ser inte så bra ut.

Tre kvart senare ringer Angelica.

Fia är död.

När jag kom hem från jobbet och Angelica kommit hem från skolan snickrade jag ihop ett litet kors, där vi skrev hennes namn, födsel och död och sen begravde vi henne brevid Christoffers hamster Hamtaro.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Stackars fia... Antar att Angelica är väldigt lessen nu... Och ni andra oxå förståss! Men nu slipper hon ju lida i alla fall...

Udden sa...

Lämnar lite kramar till er.... Jenny