torsdag 8 december 2005

Exteme room makeover, del 3

Igår slipade jag garderobsdörrar. Två stora och två små. De två små hann jag måla en gång.

 

Halv åtta i morses kom golvkillen, han spacklade på golvet och åkte iväg medans det torkade. Då målade jag andra lagret på de små dörrarna, samt den ena stora.

 

Sen hade jag tid hos tandläkaren, så vi hade bestämt att jag skulle lämna dörren öppen så golvmannen skulle kunna komma in.

 

Japp. Så fick man gapa stort i en timme nästan och pröjsa 684 spänn.

På hemvägen svängde jag förbi en målerifirma och kollade vad de tog för magnetfärg.

390 spänn! Rena rånet ju! De tar 299 på Coop.

 

Hemma var golvmannen klar, det blev supersnyggt! Mörkgrått, ser ut som stors kakelplattor, fast det är ju vinyl eller nåt, typ...

 

Ja så målar vi igen då! Ett lager på den ena stora dörren. Sen åkte jag till Skara och köpte magnetfärg.

Den första stora dörren hade torkat såpass att jag kunde flytta på den, så jag hivar upp den andra och målar ett lager.

 

Nu är alla färdigmålade, jag väntar på att den sista ska torka så jag kan måla på magnetfärgen. Det tycker jag var riktigt klurigt tänkt utav mej! Av två garderobsdörrar man inte har nån som helst nytta av, får vi av den ena en anslagstavla. På den andra ska vi beställa en spegel i samma storlek som dörren!

 

Angelica längtar efter att flytta in, fast det får nog dröja ett tag, för magnetfärgen ska målas, torkas i ett dygn, och sen målas igen...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Här var det juligt minsann =)Hoppas att det går bra med allt makeovande.Nä... Nu ska jag sova igen.Tjing

Myzz sa...

Det låter som du skulle få nytt och fint till jul.gläds med digEivor

Susanne sa...

Du har väl inte glömt att ha på dej vita målarbxor?? Du e ju värsta målaren ju!!

Unknown sa...

Låter som att du snart är klar med rummet. Om du vill kan jag nog hitta på lite målningsjobb åt dig här oxå ;)