tisdag 6 december 2005

Ja vart är plattången?

Världens längsta arbetsdag idag. Först traditionellt arbete mellan 7 och 16. Jag hade med mej halva bohaget till jobbet dessutom.

Ja, jag e ju tjej!!   

Vi skulle nämligen ha lite julfest på jobbet idag, en seriös julfest utan alkohol.

Vi turas om med att ordna saker och ting, jex julfest, insamlingar till födelsedagar och sånt. Vi tar ett år i taget, och i år var det min avdelning som hade det, så förutom julfesten skulle vi avtacka dels en anställd och chefen som ska gå i pension. En 40-års gratulering hade vi med.

Vi skulle ses 16:30, så det är ju lätt att räkna ut att även om jag bor en km från jobbet hann jag inte med att åka hem och snygga till mej.

Alltså var det bara att ta med sej allt, duscha av mej på jobbet och snygga till mej så gott det nu går...

 

Klockan 7:15 ringer telefonen på jobbet. Det är Angelica som i paniiiiik undrar

 

Mamma vart e plattången?????

 

Den hade ju jag i väskan då...

 

Nu är det skönt att nästa år behöver man inte bry sej om nåt, för det är en annan avdelning som har hand om allt sånt!

 

Vi fick en julkapp av kommunen som vanligt. Vi brukar få bra julklappar av kommunen, till skillnad mot vissa andra. I år fick vi en jättestor duk.

Den passar nog perfekt till matsalsbordet!

 

Nu ska jag ägna all min uppmärksamhet på 24...

 

Ses imorn mina vänner!!  

1 kommentar:

Susanne sa...

Vilken lyckos!!! Vi får ingen julklapp i år... Besparingar... Inte ens en liten... tomte kan de kosta på oss!!