torsdag 15 december 2005

Men var e julstämningen??

Jag har ingen som helst julstämning! Hur i allsindar ska man få det när man har plusgrader och ingen snö????

Totalt omöjligt.

Plockade fram julkorten, tittade lite på dem och åkte till stan och handlade istället.

Kom hem, lastade in maten i kylskåpet och tittade lite på julkorten igen.

Gick ner och satte på en tvättmaskin och satte mej vid datorn.

HUR FÅR MAN JULSTÄMNING???

Jag var på systemet och handlade starkvinsglögg, tänkte vi skulle ha det imorn. Det kanske kommer lite julstämning i morn då?

 

Och på lördag är det julfest på Richys jobb. Det blir nåt hemligt. Fast vi känner busschauffören som ska köra dit vart vi nu ska. Han sa att det var nåt amerikanskt.

Dessutom ska vi inte vara uppklädda, så jag tror att det blir linedance. Richy fick spader. Han hoppas på gocart. Han är inte mycket för att dansa precis...

 

Jag läste på Suss blogg, hon skulle skaffa sej en ny julringsignal. Det brukar man ju göra varje jul, så jag får väl hitta nån jag med. Då kanske julstämningen kommer??

 

*asg* För ett år sen köpte jag en ny mobil, min första med polyfonisk ringsignal. Laddade förstås ner en käck liten julsignal.

Jag och Suss var och julshoppade lite, och jag berättade att jag hade en så gullig ringsignal. Jag skulle spela upp den, men det kunde jag ju inte göra mitt på stan tyckte jag, som en annan fjortis som leker med mobilen hela tiden. Vi gick in i en affär, och så börjar det spela en liten trudelutt i högtalarna. Jag säjer glatt till Suss att

Men det är den här jag har som ringsignal!

Sen kom jag på att det var min telefon som ringde...

1 kommentar:

Susanne sa...

Haha!!! Ja det kommer jag ihåg!! Du fattade inget!!! *fniss* Har förövrigt skaffat mej en julsignal nu... "juligen" med justD....