lördag 10 december 2005

Simultanförmågan inte på topp...

Angelica sov skönt i sin bäddsoffa inatt.

Hon hade ingen dörr för jag ska måla gångjärnen. Jag fick äta min tallrik fil i mörker för att inte väcka henne... Ja ok då... jag tände fönsterlampan.

 

Jobbade till fem, och när jag kom hem lagade jag middag till barnen. Richy är på hockeymatch, Frölunda-Färjestad eller nåt.

När de ätit klart hivade jag upp garderobsdörren på bordet och målade andra lagret magnetfärg. Ser mycket skumt ut....
Ringde ett glasmästeri igår för att kolla vad en spegel till den andra garderobsdörren skulle kosta. 800:- per kvadrat... Suck. Men då sätter de fast det också. Vi sa att vi kommer i nästa vecka med dörrn.

 


Nu tyckte jag att det fick räcka med mål och plock, så jag hällde upp mej en grogg och satte mej vid datorn. Chattade lite med syster yster. Hon tyckte jag var disträ. Men vaddådå, chatta, skriva blogg och dricka grogg samtidigt, det e mycke de...  

    

Medans jag jobbade plockade Angelica in sina prylar, men det ser ändå ut som ett jäkla bombnedslag i mitt hus...    Typiskt att man ska jobba i helgen då, så man inte riktigt känner för att lägga ner all energi som man råkat få över efter arbetsdan på att STÄDA!! Ja ja... det få väl bli i veckan då... Jag har väl alltid lite tid nån dag. Enda lediga dan är måndag och då ska jag med några jobbarkompisar till "Jul på Liseberg". Angelicas bästis mamma jobbar på samma jobb och ska dit med, så vi bestämde att vi skulle ta med tjejerna.

Ooooh va de längtar!!

 

Jaha... det var den groggen det... den slank ner fort må jag säja... Man får väl hälla upp en ny då. Fast det tar emot att gå upp från källaren när det ser ut som det gör.

Det är ingen som har en liten hustomte att låna ut??

 


2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja det är inte lätt att va kvinna o försöka ha full koll på allt...Fast du verkar ju inte ha nån större koll på vad Richy gör??? :PJag har ansökt om en hustomte.. Men har inte fått napp än.. Men får jag det så kan vi ju ha delad vårdanad!!

Christine sa...

Ha Ni kommer att slåss om honom Speciellt om han är 6:ig. Kallas syskonkärlek :-)Ta en grogg till..Tycker du är värd det som du ligger i..Lennart