lördag 31 december 2005

Men vart får man tag i drinkpinnar med spröt??

Richy snodde den vanliga datorn. Eller ja.... snodde och snodde.... La beslag på den liksom. Vi är ju gifta. Allt mitt e ditt ni vet...

Han sitter där i alla fall. Spelar DJ Ötzi så det dånar. Angelica blev störd, sa att

 

Citat: Mössen blir ju svinrädda jö!

 

Hon ställde in buren i stt rum istället.

Jag har kommit på ett namn förresten! Jasmine!

Jag sitter vid den bärbara datorn i köket.

 

Men vad fan fick han på för musik nu?? Trodde det var techno först, men sen började Dr Alban sjunga....

Jösses!!!!!!

.......

.........

...........

Jag tror jahgvv

 

Jag försökte skriva ett tag tag, men min man fick spatt eller nåt.

Först kom Christoffer farande som ett jehu. Efter kom Richy som ett skållat ollon. Han jagade Koffe. De for runt mej, bordet och höll på. Så fick Richy syn på mina fötter, och jag höll på att avlida. Jag är fruktansvärt kittlig just där... Sen försökte han frisera om mej. Jag är nyduschad, och mitt hår är aningens flygigt, så han trasslade runt med händerna i huvudet på mej, ni kan ju gissa hur jag ser ut nu...

 

Skit samma, jag fixar det imorn.... Då blir jag (efter några groggar) outstanding och urläcker...

 

Jag och Suss var på stan förut. I FEM TIMMAR TYP!! Till och med så vi tyckte det blev jobbigt... Åkte till stan kvart i tio på f.m. Kom hem kvart över tre VRÅLHUNGRIGA!

Tur att jag var förutseende att ta fram lite köttfärs...

Så medans jag lagade middag skottade Suss snö...


Tja, något i onödan då. Vi brukar skotta vid postlådan, så postbilen och tidningsbudet kommer till låddan. Suss skottade liksom åt ANDRA hållet...

Ja det blev ju bra i alla fall, fast Richy fick skotta lite när han kom hem också...

 

Jag och Suss pyntade bordet med nyinköpta vita blockljus, borsdukar (i papper) i silver och mitt finporslin. Suss hade bestmt sej för att ljusen skulle stå på spegelglas. Jag hade glasunderlägg i spegelglas, det var det närmsta vi kom... Imorn ska vi fixa till blommorna, jag har glas.... eh...strutar (???) som jag brukar lägga blommor i, det blir jättesnyggt. Vi ska ha murgröna och vita rosor. Det blir vitt och silvertema i år.

Jag fick lite associationer till mitt bröllop, då vi hade vitt, silver och lavendelblått. I brudbuketten och andra blommor hade jag vita rosor, murgröna, blå afrikansk lilja och silvertrådar.

 

Vad det gäller alla inköp under dagen undrar jag bara en sak:

Var finns alla drinkpinnar med såna där spret i??? Vi hittade bara paraplyer, frukter, nallar.... You name it. Men såna som ser ut som fyrverkerier?? 

Vi ska ha en fördrink (martini och Sprite) med en sockerkant, med en drinkpinneraket med en vindruva i (oliver är ju läbbigt) det ska vara lite is, snö och allmänt nyårsinspirerat tänkte vi.


Det sket sej ju.

Sen hade vi dåligt med martiniglas. Det blir mina champagneglas. Efter lite funderingar har att vi konstaterat att man inte kan ha en vindruva på en tandpetare i ett sånt glas. Suss föreslog en blompinne, jag tyckte det var bättre med en grillpinne.

 

Suss kommer hit imorn efter jag slutat jobbet, då fixar vi maten. Fast lite smidigt har vi gjort det för oss...det blir catering på varmrätten...

 

Nu ska jag lägga mej...jobbar ju som sagt imorgon.

Inga kommentarer: