onsdag 7 december 2005

Extreme room makeover, del 2

For in till stan i morses, var tvungen att handla slippapper. Blev lite matvaror också, standard när man åker till stan.

När jag kom hem var det bara att slipa på... Lister runt golv, garderober och dörr. Spacklade i lite skavanker. Medans jag väntade på att spacklet skulle torka passade jag på att baka lite muffins.

 

Slipa lite igen då.

 

Måla listerna. Fick en sketing av sladdlampan. Dumma den, det var inte alls mysigt...  

 

Vänta på att det ska torka, skulle ta cirkus 3 timmar. Får nog bli ett lager till.

Då lagar man lite mat då, tills Richy kommer hem från jobbet. Kokar den där jäkla King Edward potatisen som alltid kokar sönder. Det får bli potätemos idag.

Och köttbullar med lingonsylt. Krösamos som vi här i södra Sverige kan säja. Fast det låter lite bonnigt tycker jag, så jag säjer lingonsylt...

 

Nu var jag tvungen att blogga lite. Snygg är man i en stor T-shirt, säckiga byxor, målarfärg, damm, lite smet från muffinsen...

 

Jag måste lägga ut lite ny info på MC klubbens hemsida också. Ska bara laga maten först.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Antar att en ducsh känns behaglig nu??

Linda sa...

Effektivitet!Eller; Allt på en gång...Hoppas allt blev bra, kramiz!

Christine sa...

Överskottsenergi...?L