söndag 1 april 2007

Kaffe med marmelad, tack!

Denna helgen har vi lärt oss lite nya saker. En del nya ord och så.
I fredags slutade vi tidigare allihop, klockan 14 stack vi till Hofors och Richys bror och hans familj.
Vi var framme vid sex-tiden. Det blev några öl och bastu.

Richys bror har precis bytt jobb. De har en tjej som jobbar där. Han berättade att hon hade sex-leksaker för 16 000:-.
Richy undrade om hon var snygg.
Det trodde inte jag, för då behöver man väl inte så mycket sex-leksaker?!
Richys brorsa sa att hon höll på med sån där... fitless.
FITLESS??? sa vi andra och började asgarva! Vi talade om för honom att det hette fitness.

Sen hittade min svägerska ett program på TV'n när vi zappade runt lite. Nåt med sjukvård. På EPG'n i TV-rutan stod det riksförlossningar.
Riksförlossningar??? utbrister jag. Vad sjutton är det? Sen fick jag se att det stod inte RIKS, det stod RISK. Det verkade lite mer logiskt.

Idag har jag även prövat en ny kaffe variant. Kaffe med marmelad.
Vi äter frukost. Jag dricker en kopp kaffe. Svart. Tar en rostad macka. Brer på lite smör. Blir sugen på marmelad. Dom har en sån där marmelad utan bitar i klämflaska.
Jag öppnar den och FLUPP säjer det när vakuumet släpper och en klick marmelad flyger upp.
Och landar i mitt kaffe.
-Neeej!! Shit också! säjer jag. Min svägerska hörde fluppet och räcker mej en servett...
Det hjälpte ju inte precis, även om tanken var god...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har provat apelsin juice i kaffet tack vare min dotter.
Ingen höjdare det heller.
För 16000 kan man köpa en bil.
Lite svår att få med sig i sängen kanske.
Lennart

Suss sa...

Hur smakade det då????

Tina Högman sa...

Lennart: man behöver ju inte ta bilen till sängen... man kan ju använda baksätet. Som en symbios eller nåt... eeh... vad konstigt det blev...

Suss: Det var en liten flupp, så det kändes faktiskt inte om jag ska vara ärlig...