söndag 8 april 2007

Hon dök...

Då har man gjort sin plikt som fadder.
Suss och Jocke döpte sin lille Herman idag. Jag och Richy var faddrar.

Här är några highlights:
  • Angelica fick uppdraget att läsa evangelietexten
  • Richy hällde upp dopvattnet
  • Suss läste tackbönen
  • Jag bar Herman till dopet
  • Prästen pratade och jag höll Herman, Suss stod brevid mej. Herman får för sej att spotta ut nappen han hade i munnen. Suss gör en ursnabb djupdykning och lyckas fånga nappen innan den faller i golvet. Jag märkte inte att han spottade ut nappen, jag såg bara att Suss liksom försvann ur mitt synfält... Vi fnissade lite sen, jag och Suss.
    Som tur är finns det ju på film, så vem vet, det kanske kommer ett klipp här eller på syrrans blogg. Eller youtube.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Hihi - det skulle verkligen vara roligt att få se det på film.
En djupdykning vid dopfunten...
eller det kanske t.o.m höll på att bli i?! Stora grabben ville nog inte ha napp!
Hoppas att din Påskhelg så här långt, varit bra och trevlig!
Idag har det varit tid för både reflektion och matlagning
och lite trädgårdsnjuta... hmmm, och inte att förglömma - datorn!
Önskar dej en skön Annandag påsk!
Var rädd om dej!
Kram fr Nanne

Anonym sa...

Jag gillar hans namn.
Det låter maskulint på nåt vis.
Lennart

Anonym sa...

Hej fru fadder...
Tack för besöket hos mig..
Å en glad påsk..lite i efterhand...
BeeKay

Suss sa...

Tyvärr fick inte pappa med dyket på film.. Nu står mitt hopp till svärfar... *hoppashoppas*

Anonym sa...

Ha ha, ja den djupdykningen lär gå till historien!!!
ps;ny blogg!!