fredag 13 april 2007

Sniket...

Vad konstigt... Först fattade jag inte vad som var konstigt. Sen kom jag på det. Det stod inte dashboard. Det stod instrumentpanel. Blogger är på svenska! I am impressed...

Det var inte det jag skulle blogga om. Det var en annan sak. Jag blir så sur!
Högastadiedisco ikväll då. Vi bor en mil utanför stan ungefär. Ett mindre samhälle. Angelica skulle dit. Kompisen I skulle dit med. Angelica säjer att I's pappa hämtar inatt. Jag ringer och kollar läget.
Jo, han hämtar inatt. Vi snackar en stund, jag frågar om han kört ofta, för då kan jag köra. Det blir ju lite olika, beroende på att de åker med olika kompisar ibland. Han säjer att han inte kört på ett tag så det är lugnt. Ok, då kör jag in tjejerna sen då.

Inte helt oväntat frågar Angelica frågar om S kan åka med också.
Det är lite typiskt. S's mamma kör ALDRIG. S's mamma hämtar ALDRIG. Jag vet inte hur många gånger jag kört hem henne.
Jag säjer att det går bra.
I och en annan tjej, E, kommer. E ska sova över hos I sen.
När vi ska åka säjer Angelica att vi ska hämta S hemma hos henne. Hon bor på landsbygden, tre km utanför samhället. Jag kör dit då. S's mamma sitter i trädgården och dricker öl.
Sen in till stan.
Angelica sa tidigare att de skulle till UG först.
På vägen in säjer Angelica att vi ska hem till en annan tjej, D.
Jag säjer att vi är ju fullt i bilen.
Ja men vi ska visst inte hämta D, vi ska släppa av S.
Jaha?
Ja, hon kom på att hon skulle hem till D först, för hon hade lovat att sminka L.
Så jag släpper av S hos D, sen kör jag till UG med de andra.

Jag är rätt irriterad nu. Jag tyckte det var jävligt fult gjort att snika skjuts på det sättet. Hade hon gått av på samma ställe som de andra hade det väl varit ok, men nu skulle hon ju vara med helt andra folk!
Det är ju lite synd om S, hon har ju bara blivit lärd att det är ok att göra så, för hennes morsa inte bryr sej. Trist är det i alla fall.

1 kommentar:

Suss sa...

Aningens fult gjort måste jag säga.. Ja.. Av S alltså.. Eller ska man säga S mamma??