torsdag 26 april 2007

Luxhustru...

Vi ska åka på "trivselkryss" till Polen.
Det blir bara ett dygn. Vi satt och dividerade fram och tebax vilka dagar vi skulle åka.
Richy får ju ta semester hur vi än gör, men jag är ju två-dagars ledig mitt i vecka ibland.
Denna veckan är en sån vecka. Jag är ledig onsdag och torsdag.
En annan gång är jag ledig torsdag och fredag, och nästa gång blir 21 och 22 juni. Det råkar ju vara midsommar den 22'e, så Richy skulle ringa och kolla om det gick då.

Så ringer han tillbaka till mej.
Jo det funkade det datumet. Bara ett mindre problem. Vi kom inte hem...
Vi ville ha en två-bäddars insideshytt.
-Fullbokat.
-En med fönster då?
-Fullbokat.
-Vad finns det mer?
-4- bäddars...
-Nää det vill vi inte ha... Vad finns det sen?
-Comfort... med det är fullbokat det med!
-Med fönster då?
-Fullt.
-Finns det mer?
-Ja det finns svit också. Och det finns det ledigt!
-Ja men då tar vi det!

Jisses... för andra gången i mitt liv ska jag få bo i en svit! Första gången var den 9 mars 2002. Vår bröllopsnatt. Den tillbringade vi i -5 graders kyla i varsin sovsäck...! En kall svit...
Fast det var ju givet, gifter man sej i iskyrkan i Jukkasjärvi ska man ju så klart sova på Ishotellet på natten!

Richy kom fram till att vi får nog stanna i sviten hela tiden så vi verkligen känner av att vi har en dyr svit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Polen... hmm...
Där har jag aldrig varit.
I en svit dessutom!?

Rapport vid hemkomst, tack!

;)

Tina Högman sa...

Tja... det blir väl inte mycket tid i Polen kan jag tro... Vet inte ens om man får tid att gå av båten...