tisdag 17 april 2007

Jag såg ju inget...

I går satt jag och Christoffer och tittade på CSI i TV rummet i källaren. Angelica var i sitt rum där uppe, Richy kollade på TV i sovrummet. CSI slutar. Christoffer springer upp för att lägga sej.
Jag dröjer mej kvar en stund, stänger av TV'n, slänger i lite mat till malen i akvariet innan jag går upp jag med.
Jag är på väg in till Christoffers rum för att säja godnatt.
Jag hör att han är i badrummet, så jag får en liten idé! Han lyckas alltid skrämma mej, så nu tänkte jag hämnas lite.
Jag går in i hans rum, lampan är släckt så det är kolsvart. Jag ställer mej så jag inte syns direkt när han kommer in, och väntar.
Det bröttlar på toan, nån spolar... jag stålsätter mej, är alldeles tyst, väntar....

WTF...?! Vart tog han vägen? Plötsligt hör jag att nån rör sej i sängen!

I sängen ligger Christoffer. Han funderar på vad sjutton jag håller på med.

-Du står ju bara och stirrar mot dörrn!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon min vän!
Hahaha, hihihi - vilken kul grej!
Undrar vad han tänkte!
Där har han legat och tittat på dej bakom dörren, hela tiden....fniss!
Jag känner att jag just nu fastnat i ett meterologhjul -
varför, jo, jag pratar bara väder känns det som... fniss.
Men vädret är väl egentligen ett ganska bra samtalsämne?!
Är det inte?! Det är väl vi och engelsmännen som håller
på med detta.... I alla fall så skiner solen från en klarblå himmel,
men hur kallt/varmt det är har jag inte kollat upp.
Tror det är bäst att inte göra det - jag glömde kryddorna ute i natt.
Vågar knappt titta efter....
Men nu har björkarna slagit ut och det känns så skönt och är så vackert.
Det har hänt massor med naturen bara under 1 dygn.
Hoppas att bakslagen inte blir för stora...
Ha en skön tisdag och var rädd om dej!
Kram fr Nanne

Anonym sa...

Hahaha snacka om att bli tagen på bar gärning :P

/Annica

Suss sa...

Med andra ord så var det han som skrämde dej!! Igen!! nästan i alla fall.. :-)