torsdag 26 april 2007

Smartäss...

Igår hämtade jag mina beställda tyger.
Började lite smått igår med att stryka och fålla. Fortsatte nu på morgonen.

Jag har min syhörna i tvättstugan. Tvättstugan är stor, så jag har en lång bänk för mina tyger, och symaskinen står alltid uppe. Dessvärre har vi lite taskigt med eluttag.
Uppe vid taket över tvättmaskinen och det finns ett, fast vi har satt i en sån där dubbelgrej i. I det uttaget sitter sladden till torktumlaren och sladden till värmepumpen vi har på nedervåningen.

Det finns två uttag till över bänken. I den ena sitter sladden till luftavfuktaren, i den andra sitter en förlängningskabel, eftersom både mangeln och symaskinens sladdar inte når dit. Där i brukar jag sätta den sladden som behövs.

Så satt jag då och sydde lite. Skulle pressa isär sömmen. Då måste jag byta sladd, så jag gjorde så.
Efter en stund när strykjärnet borde blivit varmt, börjar jag pressa. Hände inte mycket.
Jag glor fånigt på den. Testar igen. Borde inte ångan pysa nu?
Nä. Det gör den inte. Lampan på strykjärnet lyser inte heller.

Fan också. Varför ska allt komma på en gång?! Precis när jag beställt mina gardintyger kom det en massa oväntade utgifter.
Och nu strykjärnet också. Typiskt.

Jag kontrollerar för säkerhets skull att sladden sitter i. Det gör den.
Men... nåt är det som inte stämmer.
Ser inte sladden annorlunda ut?

Eeeh... jag hade satt i sladden till solariet istället.

Nu funkar strykjärnet igen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Hoppas att allt är väl med dej och att
du har tid att njuta av det fantastiska sommarvädret!
Hihi, det låter klassiskt detta med sladden. Men det kanske var en fingervisning om att du borde utnyttja värmen och njuta av solen istället för att sy...fniss.
Jag är lite tidigt ute, men jag vill redan nu önska dej en
Glad Valborg och en skön 1:a maj.
Hoppas du får en riktigt trevlig långhelg, eller vad man nu ska kalla det.
Våren är i alla fall här - yippie!
Var rädd om dej och sköt om dej!
Kram fr Nanne

Suss sa...

Så det funkar inte att stryka med solariet då???