lördag 21 april 2007

En öl kanske...?

-Jag har bjudit hem P och V till helgen!
-Jaha! Vad kul!
-Jag sa att vi bjuder på allt, mat och dricka!
-Jaha...!? Vad ska vi äta då?
-Det vet jag inte!
-Nähä...
-Men det behöver ju inte vara så avancerat, det räcker ju med två rätter!

Ok.

Nä, faktiskt är det så här: Förrätt och efterrätt tycker jag är skitkul. Huvudrätten däremot tycker jag är rätt trist.
Skulle man kunna bjuda på för- och efterrätt bara? Det blir ju två rätter...?
Richy vet att jag gärna har tre rätter. Allt för att få laga dom.

Det blir ingen förrätt. Det blir lax till huvudrätt och fryst chokladmaräng till efterrätt..
Nu måste jag fortsätta städa.

Om nån har lust att hjälpa mej dammsuga är ni välkomna. Som tack kan ni få varsin öl. Kanske två. Jag har två Aqua Tini också. Vinaren får ni inte, den ska vi ha till maten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

God förmiddag!
Tittar in så här på lördagsförmiddagen
för att önska dej en skön helg.
Här skiner solen, men det är förskräckligt kallt
och blåsigt. Är man inomhus ser det väldigt
skönt ut utomhus, men sticker man ut näsan...hua!
Ja du , det där med mat är inte lätt,jag har så dålig fantasi.
Men blev lite intresserad av din frysta chokladmaräng - vad är det för något? Du får gärna berätta för mej. Desserter är nämligen inte min starka sida...
Hoppas du får en bra lördag och en skön söndag.
Var rädd om dej vännen!
Kram fr Nanne

Suss sa...

Ja tvårätters funkar bra!! De ska ju va glada att de får mat överhuvudtaget!! :-D

Suss sa...

Bara jag igen..
Har lagt till dej på en blogglista!! Kolla in min sida!!