torsdag 19 april 2007

Hade varit bättre med ost på...

En av tanterna som bor på mitt jobb sa idag vid middagen

-Men vad har jag på kinden?

Hon hade lite mat där.

Kom att tänka på en sa som hände för lääääänge sen.
Högstadiet. Mitten på 80-talet. Chockrosa och axelvaddar ni vet....
Matsalen. Det var stökigt som vanligt. Jag och kompisarna satt vid ett bord. Om jag inte minns helt fel var det bara jag och en av kompisarna som satt där egentligen. Jag undrar om hon minns detta...!?

Vi satt och käkade och småpratade. Det kan vara möjligt att vi panade in en del killar också, men det är lite osäkert...
Vid ett bord en bit bort satt ett gäng som vi var lite bekanta med. De stojade ganska mycket.
En av killarna kastade en knäckemacka med smör på en av de andra.

SMACK så sitter den på kinden!

Han blir skitarg (kanske inte helt oväntat), reser sej upp, tar brickan och går snabbt mot utgången. Ställer brickan där, utan att sortera upp porslinet och besticken.

Fortfarande med knäckemackan fastkletad på kinden...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, jag tror nog att det första jag hade gjort var att plocka bort mackan från kinden. Kan ju inte vara hur skönt som helst med den fastsittandes där!

Anonym sa...

Han kanske kände för ett mellammål senare..;-)
Hoppas ni inte blåst bort på slätta...
Ha det gott å hälsa Suss.../ B.

Anonym sa...

Ungdomlig sinnesförvirring?
Lennart

Suss sa...

*fniss*
Synd att det inte fanns kameramobiler på den tiden!! :-)
Hade vart kul att se!!