fredag 6 april 2007

Jag skulle behövt tågtutan...

Ibland hamnar man bakom en typ i bil som kör mitt ivägen. Minst. Helst lite närmare mittlinjen. Sen kör männskan även strax under hastighetsbegränsningen dessutom. Är det 90 kör man helst i 85.
Jag kanske har fördomar men oftast är det ett fruntimmer eller gubbar med hatt.
Man kör upp nära bilen i hopp om att dom fattar att man vill om.
Ibland fattar dom och går till sidan.
Ibland inte.
Dom ligger kvar där mitt i vägen. Givetvis kommer det möte hela tiden och man vill ju inte preja folk av vägen precis, så man ligger kvar där bakom bilen och blir surare och surare.
Så blir det fritt, äntligen.
Man växlar ner, gasar till, det vrôlar gôtt...! Man har ju sportluftfilter... Man drar om. En kik i backspegeln.
NU har bilen gått in till sidan.
Jävla dönick.

Richys farsa har jobbat på SJ. Vi fick en tågtuta av honom. Den står på Richys jobb. Den skulle jag behövt. Då hade han nog flyttat sej.
Fast vi har ingen kompressor i bilen. Det måste man ha till den tutan.
Det låter inte så mesigt som tuuut.
Det låter BRÖÖÖÖÖÖÖL fast högre men det var det största teckensnittet som fanns.

Nu fick jag en flashback. En gammal pojkvän igen, fast inte den dumme. Denna puttrade runt i en Audi 80. En gång tutade han på nåt. Det lät meeeeh. Ungefär som Roadrunner ni vet. Inte Gråben utan den andre...
Jag började gapskratta. Det tog hårt på självkänslan hos pojkvännen kan jag säja. Stackarn. Han blev utskrattad för att han hade en mesig tuta...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Haha, det lät så kul detta med tutan. Ibland skulle man verkligen behöva ett BRÖÖL!
Jag önskar dej en riktigt glad påsk!
Hoppas du får det skönt, mysigt och trevligt.
Var rädd om dej och ta det lugnt med äggen.
(Ska jag säga som är lite överkänslig mot äggula...fniss
Inga ägg för mej - men det blir nog mycket sill)
Sköt om dej! GLAD PÅSK!
Kram fr Nanne

Trollmor sa...

Jaha, nu förekommer jag dej och undrar så klart vem denne är...Audi 80? Kan de va JA? men han hade ju en ascona eller va de inte han?? *tänkatänka*

=)

Tina Högman sa...

Jo det var minsann JA... Han hade en Audi på den tiden!

Anonym sa...

På Jula finns det en båttuta för 165 Sek +-0.
Den låter rätt bra faktiskt.
Tänkte jag skulle montera den "Har en" på lastbågen bland all annan sk-t som sitter där.
Fast man skulle bli frestad att använda den för ofta.
Visst blir man stressad när man har en lösputte"a" framför sig.
När jag däremot kör långsamt utan någon framför så blir jag inte stressad alls.
Kontigt fenomen.
Lennart