onsdag 3 januari 2007

Vahettere.....

Angelica skulle baka såna där vahettere.... vahettere.... CHOKLADBOLLAR!
Jag tillhör ju generationen när det hette negerbollar. Jag har lite svårt att komma ihåg att inte säja det. Jag kommer ihåg att man inte får säja negerbollar, det har barnen präntat in sen dom var små, men jag kommer aldrig på vad dom heter. Ja inte barnen alltså, jag vet vad dom heter.
Som Sunes farsa säjer: we call them... wienerbröd (uttalas typ oinerbrödd)

Ja så stod hon då i köket. Hon hade gjort dom färdiga, det var bara pärlsocker som skulle på. Richy går förbi och råkar rapa precis då. Angelica blev livrädd och det slutar med att det ligger pärlsocker i hela köket...!

7 kommentarer:

Sabina sa...

Oj då pärlsocker över hela köket, jobbigt.

Men du jag kallar dom oxå för .....bollar, bara så att du vet:)

Anonym sa...

Hej!
vi satt faktiskt och såg på filmen med Sune och hörde den kommentaren - och varför inte, dom kan väl få heta wienerbröd fr.o .m nu! "-Jag skull vilja ha ett sånt där runt, brunt wienerbröd m pärlsocker på". Dom blir nog lika förvånade på konditoriet då, som när jag försökte köpa en Bukarest. Expiditen stod som ett frågetecken,
men med lite fantasi kunde hon ju faktiskt ha förståt att jag menade Budapest. Nej, nu måste jag nog krypa till sängs! önskar dej en bra torsdag och en trevlig trettonhelg! HA det så gott! Kram fr Nanne

Suss sa...

Ja jag kallar dom oxå för det där man tydligen inte får kalla dom för...

När jag var yngre skulle jag och Emma göra just såna bollar.. Och vi slog upp chokladbollar i receptboken.. Men inte då.. Det stod faktiskt under negerbollar!! Så jag står fast vid det än idag!!

Pärlsocker på golvet e inget kul... De har ju en förmåga att smita undan när damsugarn kommer...

Suss sa...

*asg* Damsugaren... Näää.. DAMMsugaren skulle det ju stå!!!

greken sa...

klart det heter negerbollar! i dagligt tal använder man ju uttrycket sambo...det är i så fall lika kränkande för det är en blandning av neger o indian...negerboll rules!

S-Man sa...

Dumma Richy!

Japp, det heter Negerbollar och inget annat.

Prinsessmamman sa...

Sunes pappa är bra! Och jag är i samma generation som du så alltså säger jag också ***...