måndag 15 januari 2007

Tack, då vet jag...

Ringde sjukhuset förut.
Presenterade mej och berättade att jag bytt läkare nyligen, och att min MR.... sen kom jag inte längre.
Läkarsekreteraren sa att hon skulle koppla mej till en annan.
Jaha??
Nu hamnar jag på kirurgmottagningen!?
Vad ska jag där och göra?
Jo det ska jag tala om. Anledningen till att jag bytte läkare för nåt år sen drygt, var att han tog tjänstledigt. Nu har den läkaren jag fick också tagit tjänstledigt. Nu hade jag ingen "ordinarie" längre, för jag hade uppenbarligen trillat mellan ett par stolar, så ingen hade liksom hand om mej. Helt otroligt. Så mycket trassel det vart, och så många turer, operationer och elände trodde jag inte att jag skulle bli bortglömd.
Det kan ju vara så att den sista läkaren och jag hade ingen direkt personlig kontakt, så jag var väl inte mer än en patient i raden för honom.
Tjejen jag pratade med på mottagningen sa att hon skulle ta tag i detta med en gång. Hoppas bara det går fort, det är ju långa köer på att få en MR.

4 kommentarer:

Suss sa...

Hoppas det inte gjorde ont när de trilla mellan stolarna...

Tina Högman sa...

Nä då... Jag blev mest förbannad...

Anonym sa...

Hoppas verkligen du får en tid snart! Det är så irriterande att allt, t.o.m tidsbokningar ska ligga på patienterna. Ingenting är som det ska. Är du på vårdcentralen och ska ha en ny tid - då måste du gå HEM och ringa tillbaka för att få en tid!! Vad är logiken i detta - när du redan finns på plats. Nåja, önskar dej lycka till med MR´en. Och du - jag antog din utmaning!

Anonym sa...

Hmm, låter jobbigt det där. Har hört av min syster att man måste vara frisk för att orka vara sjuk idag. Hoppas du får en tid snart!!