måndag 15 januari 2007

Tack för den då...

Satt och läste Snubbens blogg. Han hade blivit utmanad. Jag läste och läste och läste... men vafaan, ska det aldrig ta slut?? Och längst ner. Jag själv blir utmanad.

Shit... vad jobbigt! Men, men... here we go! Jag är inte den som bangar inte!! No way!!

  1. Vilken svordom använder du mest?
    Jäklar eller strofen "ameh vafaan..."
  2. Äger du en iPod?
    Nix pix.
  3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
    Arbetsdagar kl. 05:45, när jag är ledig och barnen ska till skolan kl. 07:20.
  4. Hur många resväskor äger du?
    Många, har nog en i varje sort oh storlek...
  5. Använder du flip-floppar?
    Aldrig i livet...
  6. Var köper du dina matvaror ifrån?
    Ica för det mesta.
  7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
    Det brukar vara jag som tar kortet. Som tur är, för jag ser alltid ut som ett UFO på kort...
  8. Vilken var den senaste filmen du såg?
    Världarnas krig
  9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
    Är ledig idag! Vad gör jag? Sitter framför datorn... Eftersom barnen är i skolan och min man jobbar skulle jag nog ta vännen...!
  10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
    Renovera allt jag vill på huset, sen skulle jag köpa mej en Corvette...!
  11. Har någon någonsin kallat dig lat?
    Nej! Möjligen när jag var tonåring...
  12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
    Tar bara de mediciner jag måste för min överlevnad. Tar inget sånt...
  13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
    The automatic - Not eccepted anywhere
  14. Vilken är världens bästa artist just nu?
    The automatic
  15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
    Ameh... hallå eller! Om nån berättat en hemlighet är det ju en hemlighet! Då tänker jag inte berätta fattar du väl!
  16. När var senast någon stötte på dig?
    Tja... det var väl när jag var på krogen sist...
  17. Vad åt du till middag senast?
    Lasagne från en matlåda jag hittade frysen som jag åt på jobbet igår.
  18. Använder du huvtröjor?
    Nästan jämt...! Till vardags i alla fall.
  19. Kan du vissla?
    Jaa minsann.
  20. Vem var den senaste som ringde dig?
    Min man Richy från jobbet.
  21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
    Åker ju allt, men jag älskar berg-och-dal banor, Balder och uppskjutet är mina favoriter på Liseberg!
  22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
    Det finns det väl alltid folk som gör...!?
  23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
    0510
  24. Tittade du på tecknat när du var liten?
    Det var tecknat så sällan när jag var liten så till och med Linus på linjen var asbra!
  25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
    Inte särskilt stort...
  26. Hur många syskon har du?
    Två yngre systrar, Helena och Suss
  27. Är du blyg inför det motsatta könet?
    Nja... ibland!
  28. Vilken film kan du alla replikerna till?
    Är ingen sån fanatiker...!
  29. Äger du några popband t-shirts?
    Ja, ett antal urtvättade från min ungdom... Aerosmith, Scorpions, Status Quo och Beach Boys.
  30. När flög du senast?
    Flög Landvetter-Arlanda-Kiruna julen 2000, och sen hem igen.
  31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
    Tre stolar och en soffa. Tre stolar till står i förrådet.
  32. Läser du för skojs skull?
    Älskar att läsa! Det är bara tiden det hänger på...
  33. Pratar du några andra språk?
    Jajamen! Engelska och rövarspråket! Kunde även hyfsad franska i gymnasiet. Har glömt det mesta av franskan...
  34. Diskar du din egen disk?
    Med lite hjälp av diskmaskinen...
  35. Har du gråtit offentligt?
    Tror inte det faktiskt, annars har jag lätt att visa känslor.
  36. Har du en stationär dator eller en laptop?
    Bägge delar.
  37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
    Det tycker jag man gör automatiskt hela tiden. Utom min jobbarkompis S, hon fattar inget, och lär sej inget heller.
  38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
    Jaa, är lite sugen på att göra en till, men har inte bestämt mej riktigt än. Min första funderade jag på i över 10 år.
  39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
    Nej. Jo. Eller... jag vet inte. Jag skulle nog helst vilja att killen bjöd först, men det passar väl inte alla i detta jämlika samhälle...
  40. Kan du kasta macka?
    Nää. Har försökt, men det blir mest en...bulle eller nåt.
  41. Har du någonsin varit på Jamaica?
    Hepp.
  42. Vad har du med dig in på bion??
    En stor godispåse med en massa choklad och en vattenflaska, plus ett trevligt sällskap.
  43. Vem var din favoritlärare och varför?
    Har inte haft nån direkt favorit, men min svenskalärare på högstadiet var himla mysig. Karin hette hon. Hon är död nu.
  44. Har du dejtat någon av en annan religion?
    Nej det har jag inte.
  45. Vad har du för väder?
    Efter stormen PER igår har det lugnat sej betydligt, men det blåser fortfarande en del. Det regnar lite och är +8.
  46. Har du en blogg?
    Ja ett par stycken...
  47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
    I gymnasiet var det nog psykiatri, jag gick ju vårdutbildning.
  48. Gillar du att flyga?
    Ja det gör jag.
  49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
    Lyhördhet.
  50. När sov du senast på golvet?
    Det var väl när jag var jäkligt bakis och skulle tvätta. Jag vilade lite med huvet i tvätthögen. Det var mjukt och skönt. Jag somnade.
  51. Vilken är din favorit drink?
    Är inte mycket för drinkar så jag säjer öl.
  52. Gillar du din boende-situation?
    Ja, villa i ett mindre samhälle passar mej precis, fast min tonåring vill flytta till stan. Det vägrar jag. Jag är ingen stadstös.
  53. Vilken är din mammas hemstad?
    Den (inte så stora) staden Vinninga.
  54. Din pappas hemstad?
    Eftersom mina föräldrar hör till ett ovanligt fenomen i dagens läge och fortfarande är gifta bor han också i Vinninga.
  55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
    Ca 6 timmar.
  56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
    Många av dom...
  57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
    Nja... inte såååå ofta.
  58. Vilken är din favoritfrukt?
    Clementiner. Eller egentligen apelsiner, men dom är så jobbiga att skala.
  59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
    Ibland. Inte om jag är jäkligt chokladsugen...
  60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
    Hrmm hmm... 35
  61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
    *fniss* ja det får jag nog erkänna... Sen var svenska ett av mina bättre ämnen i skolan också...
  62. Tror du på liv på andra planeter?
    Ja det tror jag. Så stort som universum är verkar det ju helt otroligt om det bara var här det fanns liv. Sen är ju frågan om vilken typ av liv, kanske inte gröna gubbar från Y.R...
  63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
    Min jobbarkompis S. Hon är så.... *arrrrggghhhhh*
  64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
    Ja det kan man väl diskutera tills man möglar...
  65. Vad var det senaste du åt?
    En kopp kaffe och ett polarbröd med leverpastej och inlagd gurka och en skinkmacka.
  66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
    Jag tror jag kommer lika bra överens med alla, men jag är väl lite "killig" så många gånger kan jag nog kanske lättare komma överens med killar.
  67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
    Jag tror de tog nåt de tyckte var fint.
  68. Gillar du senap?
    Nja. Inte så värst. Fast på korv måste man liksom ha det... Bara det är mest ketchup. Och lite rostad lök. Och bostongurka. Men det var visst inte det som var frågan, så skit i det.
  69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
    Tänk positivt!
  70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
    Klart jag skulle!!
  71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
    Eeh... ingen som jag kommer på. Läste en bok om en Lotta (inte Bråkmakargatans Lotta) när jag var yngre. Hon var väldigt klantig. Skulle dom göra en film om henne skulle det nog passa mej.
  72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
    Har inte köpt nåt där.
  73. Tycker du om att krama folk?
    JAA! Verkligen!
  74. Skulle du säga att du är trendig?
    Nja... inte särskilt. Jag går i det jag trivs i.
  75. Äger du en digitalkamera?
    Jupp.
  76. Vilka kändisar har du blivit jämför med?
    Ingen jag vet.
  77. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
    JA! Väldigt! Annars kan man säja "jag KANSKE ringer".
  78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
    När jag läste "Sadako och de tusen pappertranorna" när jag var liten.
  79. Tycker du att du är attraktiv?
    Sådär tycker jag själv. Fast det är alltid nån som flörtar med mej när jag är på krogen, så antagligen är jag väl attraktiv..
  80. Vad är du allergisk mot?
    Nickel och folk som inte lyssnar.
  81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
    Varför skulle jag det?
  82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
    Mamma har sagt att jag skulle hetat Tomas. Eller möjligen Thomas.
  83. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
    Hi hi... Nu ska vi se...Trollmor Nanne Ida och hade inte Snubben redan utmanat Suss hade hon åkt på det med...

5 kommentarer:

Suss sa...

Jo men det känns ju som om jag redan visste de flesta av dina svar.. Konstigt.. :D

Fast fråga 28.. Tror allt du kan de flesta repliker från Macken!! Men det kanske du inte vågar erkänna.. ;)

Tina Högman sa...

Ja kanske några av dom då, men inte ALLA!

S-Man sa...

Hehe... ja, det var en jäklarns lång lista det där, och dessutom så strular det till sig somfan vid 72 där (precis som du påpekade) men det var så redan hos KEI - däre jag kopierade den ifrån.
Inga större fel på mina mattekunskaper alltså.

;)

Trollmor sa...

Gaaah! en annan dag! Kan man kopiera listan til sin sida och ändra svaren eller måste man skriva av allt....?

Anonym sa...

Jag antog din utmaning - och fick tänka efter ordentligt! Kul grej - men lååång! Ha det så gott! Och var rädd om dej i snöblasket som trillar ner från skyn - i alla fall här. Jag har haft problem med att komma in på din sida ett tag nu - min explorer bestämmer sej för att stänga ner - men det kanske är Pers fel! Kramar x flera fr Nanne