måndag 22 januari 2007

Flyttkruka...

-Hallå!! Är det nån som hör mej? HALLLÅÅÅÅ!?!

Så lät det när jag gick förbi ett av rummen på jobbet. Tanten i fråga hade uppenbarligen glömt att hon har en larmknapp på armen...
Jag gick in.

-HALL... Jaha det var nån som hörde mej!

-Jag orkar inte gå till skolan idag!
-Nähä?
-Nä jag är helt slut, jag orkar helt enkelt inte!
-Nä men det är inte så konstigt, du är ju över 90 år, så du kan nog hoppa över skolan idag!
-Oj... ja jag tyckte allt att jag kände mej gammal liksom.

10 minuter senare:
-Hallååå!
-Jaa?
-Jag får inte nån ordning på det här, jag måste ju gå snart!
-Vart ska du gå?
-Eh...jag vet inte riktigt, det är ett hus som ligger där borta nånstans *pekar ut genom fönstret*!
-Men kan vi inte ta det nån annan dag, det har snöat så det blir nog bökigt att gå ut nu.
-Jaa... kanske det. Men i alla fall ska jag ha med det här *pekar på glasögonfodralet, ett vattenglas och väckarklockan som står på bordet vid hennes säng*.

Jag ser att bordet står lite långt bort, så jag drar det närmare.
Det skramlar till under hennes filt.
Hon tar fram en kruka under filten, som hon hållt i. Där i har hon tre saxar, en nagelfil, ett batterilock till väckarklockan, en annan plastgrej samt en massa Mariekex.

-Men vad i...
Jag tar krukan och plockar ur grejerna, lägger kexen i en annan burk och går till diskbänken och sköljer ur den.
-Nej, vad gör du? Gå inte iväg med den, jag ska packa i den!

2 kommentarer:

Suss sa...

Nämen.. Hade ni gömt hennes väska så hon var tvungen att packa i en kruka..
FY vad elakt!!!

S-Man sa...

Allt är nog helt glasklart - i tantens lilla värld i alla fall...

seså, sluta vara så taskiga nu. Ge tillbaks hennes väska, så att hon kan packa.

=)