torsdag 20 april 2006

Tillbaks till ruta ett...

Jag har snart funktionärslicens. Det betyder att det jag gjort i några år, får jag göra nu.

Vår MC-klubb har haft lite cuper och tävlingar, fast det är lite granna olagligt. Cuperna kallas träning officiellt...

 

Nu har de börjat bygga en stor motorsport arena i Lidköping, vi är en av 5 klubbar som är med där. Vi har en förhoppning om att få till några större tävlingar här när allt är klart, crossbanan kommer att byggas så den klarar VM kraven. Då måste man ha funktionärer med licens, så jag och ca 25 till från klubben gick en kurs igår. Nästa torsdag ska vi göra ett prov. Så snart får jag officiellt göra det som jag redan gör...

 

http://www.lidkopingsmotorsportarena.se/ finns alla klubbarna samlade på en gemensam webbsida. Eftersom jag är webmaster på mc-klubbens webbsida, fick jag i uppdrag att skicka en bild på en motocross eller nåt till webmastern på sportarenans hemsida. De ville ha en bild på aktiviteter i varje klubb. Gissa vem som står som "modell" på en motocross?? Hi hi, det är Richy!! Hittade en riktigt snygg bild faktiskt!

 

När jag kom hem från jobbet förut hade Angelica blivit mellanbrun i håret. Först färgade hon det mörkbrunt. Sen tröttnade hon och blekte det, trots att jag sa att det kommer bli en ful utväxt där sen, men lyssnar hon?? Nähä då.

Vad har hon gjort nu då? Färgat tillbaka till sin vanliga hårfärg, för utväxten blev ju inte snygg... Tillbaks på ruta ett igen då...

 

JAG SA JU DET!!!

4 kommentarer:

Susanne sa...

Ja men hallå... Som om inte du exprimenterade med både det ena o det andra när du va yngre!!! Och det fattar du väl.. Mamma kan man ju inte lyssna på!! ;)
 
Snygg bild på Richy!! Tur du skrev att det va han, för det syndes ju inte under all gegga!! :)

Bee sa...

Hmmm.."Exprimenterade med både det ena o det andra"....det lät intressant...tell me more Suss..;-)
Skojar bara...kul att Richy fick va modell...nästa jobb blir väl en kalender..?
Fast då får ju du va med oxå...som nybliven funktionär..
Ha en fin dag vännen...värmen kommer till helgen..:-)
Kram / BeeKay

Christine sa...

Klart vi lyssnade på våra päron när vi var i den åldern....
Mjaaeeeeee.
L

Angelica sa...

Men Daaaaah