torsdag 27 april 2006

Då var man officiell då!

Jag och Richy var på utvecklingssamtal med Angelica och hennes fröken idag. Det är en fröjd att gå dit, både med Angelica och Christoffer! Båda är duktiga i skolan och det är bara bra saker man får höra!

Nu var det lite snack inför 7:an till hösten, men även genomgång av hur hon upplever det i skolan, prov och sånt. Angelica har de flesta rätt på proven, hon har väldigt lätt att lära, särskilt språk. Sista året har hon mognat mycket!

 

Nu har jag också officiellt blivit funktionär! Vi fick göra ett test idag! Det var inte så svårt, man kan ju inte lära sig alla regler så vi fick ha en regelbok. Det var det som var det huvudsakliga, att kunna läsa i boken och hitta det man söker.

Vi fick ett papper med en massa påståenden, som vi skulle svara på om de var rätt eller fel. Vi lämnade in lappen och blev muntligt förhörda, två frågor var.

Det var inte så att man skulle ha alla rätt för att bli godkänd. Fast jag tror att jag hade de flesta rätt. Det kommer väl ett intyg på posten så småningom kan jag tro.

2 kommentarer:

Bee sa...

Ja du...vi är lika på ett sätt till..;-)
Vi har båda varit på samtal inför 7:an idag...
Min mellangrabb Morgan ska börja på en helt ny skola...alltså en skola som öppnar i höst.
Allt verkar bra med honom oxå....Han är en så snäll kille, säger lärarna...
Ha det gott vännen...
Kram / Bill

Susanne sa...

Grattis!!!
Ja.. Till licensen och att du har så duktiga barn!!! Fast det e klart.. De e ju släkt med mej, så det är ju egentligen inte så konstigt.. Hihi!