torsdag 27 april 2006

Annoying things...

Vissa saker tycker man sämre om än andra.

Till exempel avskyr jag spam.

Jag hatar också när telefonen ringer, man svarar och istället för att personen ber om ursäkt eller bara säjer hoppsan jag har visst ringt fel SLÄNGER PÅ LUREN! Ibland kan man få lust att ringa upp dem...

 

En annan annoying thing (och nu pratar vi inte crazy frog) är PAUSMUSIK!

Jag ringde precis ett företag, och efter att ha knappat in kundnummer fyrkant ett fyrkant tvåa fyrkant hamnar i kö.

En pianist sitter och spelar klassisk musik. Musiken spelar nån minut, sen blir det en paus i ett par sekunder så jag tror att nu har jag kommit fram.

Tror ni det? Nähä inte då. Det börjar spela igen. Så där håller det på ett bra tag. Dessutom måste jag hålla luren en bit från örat för det spelar rätt högt.

 

Melodin tar slut. Gud vad skönt tänker jag. Men så byter det bara melodi, men nu blir det Fürelise som jag faktiskt tycker är fin, så den var ju rätt trevlig att lyssna på.

 

Va???

 

Jag blir lite akut kaffesugen och bestämmer mej med luren i örat att sätta på en kopp.

Fürelise tar slut, det blir tyst.

 

BAM BAAAM BABAM

 

Jisses det kom det en väldigt arg pianist in, jag höll på att tappa luren i diskhon! Varför ska de hålla på så här?

 

Var det nån som sa nåt??

 

Pianisten spelade högt och hårt på pianot, och varje minut blev det lite tyst, så jag satte luren närmare örat, så hoppade musiken igång igen och BADAM BAAAAAM BAM rätt i örat...

 

Va??? Sa nån nåt??

 

Jag verkar höra lite illa idag, och det tjuter i örat.

5 kommentarer:

Bee sa...

Hihi Tina..ska vi Hata tillsammans...?
Kanske ska prata högre...
HIHI TINA...SKA VI HATA TILLSAMMANS...?
KRAM PÅ DIG / BeeKay

Ulrika sa...

Instämmer till fullo. Jag blir iriterad redan vid "Du får nu fyra val..." för att sedan få ytterligare 17 val och slutligen ändå få sitta där med pausmusiken i 10 minuter.
 
Kram

Christine sa...

Det är säkert för att man skall lägga på och inte besvära företaget ifråga...Man skall förmodligen bara klaga ändå för inte ringer man för att tala om hur nöjd man är...
/Christine

Ulricas Spaces sa...

Jag håller med dig till fullo att det är rätt jobbigt att ha pausmusik på när man ringer till något företag. Det hade kanske gått an om det varit lugn avslappningsmusik kanske men då kanske man somnar av det istället *S*.  Jobbigt är det med när det änra styrka på musik o upplever så obehagliga saker som du gjorde där med att nästan telefonluren ner i diskhon, vad tänker de på. De kan ju vara föra för ens liv eller....
 
Kram Ulrica

Susanne sa...

Tänk om de kunde ha anlitat Mike istället!!! Fast de e klart.. Då skulle man ju bli skitsur när man väl kom fram till en telefonist!! :)