onsdag 26 april 2006

En Mercedes borde man ha!

Jaa, så har man äntligen kommit iväg på den första milslånga promenaden för i år!

Himla skönt! Eftersom vi ska gå Kinnekulleleden (4,7 mil) sista helgen i maj, tyckte vi att det är nog bäst att börja träna upp sej lite.

Suss kom förbi och hämtade upp mej, snodde lite vatten ur min kran först, och använde min toa med.

Så åkte vi upp till Råda. Svängde förbi endurospåret där Richy var, och sa ett par ord. Sen knallade vi iväg.

Första 20 metrarna gick vi mycket fort, men jag sa att vi som har tappat så mycket kondis, vi får nog ta det lite lugnare! Så det gjorde vi. Ett tag. Sen kom vi in i den vanliga farten igen. Som vanligt blev det djupa diskussioner om ditt och datt och annat med.

  Ett annat nöje är att titta på de som springer förbi.

En snubbe kutade förbi två gånger. En annan såg ut som en balettdansös som kånkade på en TV. En tredje sprätte ut med benen väldigt konstigt...

Som ni förstår har vi fullt upp hela tiden!

Vi är också väldigt säkra på att det är VÅR, för vi såg både vitsippor och blåsippor. Då måste det vara vår ju!

Fast för säkerhets skull bokade Suss en julgran, men det får bli om 10 år, för den var så lite än...

 

Ja att man var otränad märkte man ganska snart, vi började flåsa båda två i en uppförsbacke, som vi ALDRIG flåsar i annars...! Fast efter ett tag kom vi in i andra andningen...eller nåt...(????) så när vi var tillbaks på parkeringen en mil senare hade det tagit lika lång tid som det brukar, 1 timme och 45 minuter sådär.

 

På vägen hem stannade vi på en bensinmack. Jag väntar i bilen medans Suss springer in. En bit bort ser jag en snubbe med en sån där luftpump. Han pytsar i vänster framdäck, eller om han bara kollar lufttrycket, men på vänster bakdäck känner han med handen uppepå, men han verkar inte tycka att det behövs nåt, så han fortsätter runt bilen och sen ser jag inte hur han kollar de däcken, men hallå eller??? Man kan väl inte KÄNNA på däcket om man ska pumpa i mer luft eller? Eller det kanske man kan på en Merca?? En sån bil vill jag ha i såna fall!

4 kommentarer:

Christine sa...

Han hämtade nog sitt tuggummi som han placerade där medan han kollade framdäcket.
Lennart

Bee sa...

eller var han medveten om att han kört för fort å skulle kolla om däcken blivit varma...
fast Lennarts tes var roligare..;-)
Var hittar ni tjejer energin till allt....å du Tina..nyss hemkommen från att ha bestigit Kebnekaise...kutar du runt i skogen i flera timmar.....Ja, jag säger då det....Jag blir trött av å läsa bloggen bara..:-)
Fast det behövs väl hurtbullar som ni för å få jämnvikt med oss soffpotatisar...
Keep up the good work tjejer....jag hejar på er...
Kram vid mållinjen.../BeeKay

Susanne sa...

Hihi... Ja men det kanske blir ont om granar 2016... Vem vet???

Unknown sa...

Hmm, mina föräldrar är inne på deras andra mercedes och på deras bilar har man inte kunnat känna på däcken om det behövs luft eller inte. Men han kanske hade några specialdäck. Vill oxå ha sånna säck i sånna fall när jag skaffar bil!
 
Ja, långpromenad ja, måste nog ta mig ut i skogen. Läste just i Suss blogg om promenaden och nu här, blev ganska sugen på att promenera, så blir nog en sväng innan jobbet! (eller kanske)