måndag 3 april 2006

Conan barberaren...

Nu har vi suttit här och diskuterat sommarens semester! Jag hade beställt lite broschyrer och kartor. Jag har kollat runt efter ett bra ställe att bo på, och det fanns mycket!

Vart vi ska?? Jo, Skottland!

Vi har kommit fram till att nåt ställe med självhushåll blir det, fast jag tyckte inte det fanns nåt roligt place, tills jag hittade ett...SLOTT!! Ja det stämmer!

St Conans Tower heter det, ligger vid Dalmally vid sjön Loch Awe i West Highlands.

Ja så sitter vi här och spånar lite, jag läser högt om hur man kör bil i Skottland, det stod det i reseguiden. De viktigaste sakerna var:


  • Bilarna kör på vänster sida och kör om på höger. (ja det kan ju bli trångt på vänstersidan förstås)

  • I de flesta städer finns rondeller.(ok...?) Det råder alltid väjningsplikt inför bilar som kommer från höger. (efter en stunds funderande konstaterar jag att det verkar helt logiskt, man får bara tänka lite bakvänt)

  • I vägkorsningar betyder en streckad vit linje att man måste vänta och ge företräde åt trafik på den andra vägen.(jaa... fattar man inte det borde man inte ha körkort.

  • Vid rött trafikljus måste man stanna. (ja det är ju tur att vi använder samma färger)

Medans jag läser kikar Richy runt på hemsidan. Så frågar han:

 

-A bit about the tower, betyder det att det är lite om själva slottet?

 

-Ja det gör det.

 

-Ja men varför heter det St Conan då? Är det för att Conan barberaren hade det slottet eller?

 

-BARBERAREN????? (jag kan ju bara meddela att jag har nu brutit ihop av skratt) 

 

 

-Ja men vad fan...!

 


 

4 kommentarer:

Bee sa...

Härliga kommentarer från grabben...;-)
Mysigt det låter med Skottland...har du plats i bagaget? Hihihi
Fyller du år snart? Tyckte jag hörde/såg nåt om presenter iaf....
I så fall GRATTIS...å Kramar / B.

Bee sa...

får väl be Richy om ursäkt för jag trodde han var en liten kille ;-)
fast han kanske har barnasinnet kvar...
ska genast ta tillbaka GRATTIS:et...eller förresten..ge det till andra syrra...hälsa från B.
Det kommer nytt grattis till dig senare i är då....;-)
Ha det gott vännen...kram / B.

Susanne sa...

Nämen vaff... Skottland???? Det har du aldrig berättat!!!
 
Barberaren... ja men...han kanske va lite farlig med.. kniven.. Hihi!!

Unknown sa...

Oh, vad mysigt att åka runt i skottland, och att bo i ett slott!!! Nästan så man kan känna sig märkvärdig när man bor där då. Speciellt om det tillhört en barberare ;)