lördag 1 april 2006

Kamera-teamet?? Nja...ska man tro på det?

En kompis, C, tjatade med mej till ett ställe igår. Clabbe var DJ. Hon känner honom. Jag mötte Lassie...

När vi pratar på telefon innan så säjer C att hon fått ett SMS från Clabbe:

Nu får du klä upp dej ordentligt för Idol kommer att filma ikväll. De ska göra ett repotage om mitt jobb".

Jag dog nästan av panik. Vad ska jag ta på mej???

Ringde syrran och gav henne lite panik. Hon var nämligen på väg dit hon med!

 

Ja det blev en limegrön top och svarta byxor.

Vi stod där på dansgolvet jag och C, lite längre bak för säkerhetsskull. Suss kom fram och tog tag i mej och drog fram mej. Jag tog tag i C och drog med henne.

Ja så hamnar vi längst fram i alla fall.

När vi dansat ett tag säjer Clabbe att Idol är där och ska filma hans jobb.

Genast blev det nån slags magnetisk dragning på alla bimbos i lokalen.

SLURP sa det nästan när vi hamnade mitt i smeten av en massa folk som ville vara med på TV. Nu satt man fast som i ett skruvstäd och kom inte loss. Jag gillar inte sånt, men vi dansade på i alla fall.

Så får jag se syrran FÅ EN AUTOGRAF av Clabbe, på armen... Jisses NEJ vad pinsamt! Så kan man ju inte göra...

Men hon hade fått order av kamera teamet...SA HON. Hmmm...jag undrar det jag...

 

Ja så nu måste man ju kolla vart enda avsnitt av IDOL ifall man råkar vara med!


Jag, Suss och C stod utanför och rökade (usch ja, det gjorde vi). En kille börjar snacka med oss. PÅ TYSKA!! Jag kan inte ett ord tyska, inte C heller, men Suss skulle väl imponera hon börjar räkna på tyska...!

Jag frågar om han kan engelska, men inte då. Han säjer nåt, och Suss förklarar att han heter Ove.

Ok. Då vet vi det. Han gick in.
Vi träffar på honom flera gånger till under kvällen, han verkar ha svårt att förstå att kommunikationen inte funkar, eftersom jag inte kan tyska, och han kan varken engelska eller svenska... Han babblar på.

 

På vägen mot busstationen när jag skulle hem går jag förbi en snubbe. Han var asiat eller nåt. Han säjer...   nånting.... fattar inget... säjer "va", han upprepar, jag fattar fortfarande inte vad han säjer på sin knaggliga svenska... han säjer igen, då tror jag han frågar vart jag ska.

Till bussen.

Han säjer nåt obegripligt igen. Samma procedur, jag säjer "va" han upprepar ett antal gånger innan jag fattar att han frågar om jag vill följa med honom hem...

Nä, jag ska hem.

Han säjer nåt igen och flinar. Jag bryr mej inte ens om att ta reda på vad det var han sa.

 

Jag undrar om det är jag som har problem med språket, eller alla andra??

 

Vaknade i morses av att klockradion gick igång. Tittade på den. 08:35.

Det var en underlig tid. Jag kom på att det var Richy som satt på TV'n.

Jag drog täcket över huvudet och ville inte vakna.

 

Tyvärr har vi inga persienner i vårt sovrum. Vi har inte tagit tag i den saken än, sen vi bytte fönster i somras.

Inatt när jag kom hem hängde jag upp en filt framför fönstren, det blir inte så ljust då. Jag har en gatlykta som lyser mej rätt i nyllet på natten. Så kommer den underbara morgonsolen och tar över gatlyktans jobb när det ljusnar.

 

I veckan som gick ringde jag en persiennfabrik och sa att vi har tre fönster som är 150 breda och 140 höga, vad kostar såna där persienner i trä till dem??

Jo det blir 2300:- styck.

Tack, då vet jag.

Vi åkte till Jysk och köpte träpersienner istället. Blev bara dryga tusenlappen för alla tre!

Har inte satt upp dem än, men snart hoppas jag!     

4 kommentarer:

Bee sa...

äntligen chans å få se nåt vettigt å vackert på IDOL ;-)
Kul ätt ni ska bli "kändisar"...kanske
Kram på er båda / B.

Unknown sa...

Nu måste jag ju oxå se alla avsnitt av idol. Fast gör jag ju ändå, är så roligt med alla som tror att de kan sjunga!!

Susanne sa...

Ja men det va  faktiskt sant!!!!! En fråm Idolteamet sa åt mej att göra det!!! Jag lovar!!!
 
Och kombinationen alkohol och utrikiska/knagglig svenska är ALDRIG nån bra kombination... kan va bra att veta vid andra liknande insidenter...

Anita sa...

Skrattar... minns en kväll efter högskoleprovet då ett gäng glada tjejer gjorde stan osäker.... Även då fungerade det där med "tyska" trots att ingen av tjejerna var direkt någon fena på den rotvälskan *S*
 
Snööö jooo då vi har så om du saknar den så får du gärna låna en driva eller två... det fyller på idag så någon brist är det inte ... suck!